Do Szczecina przyjechały nowe rowery miejskie. Wiemy jak wyglądają
BikeSy czwartej generacji dotarły już do Szczecina. Na razie jest ich 600 a w lutym dojedzie kolejne 200.
Nowe rowery miejskie wyraźnie się różnią wyglądem i funkcjonalnością od jednośladów używanych w poprzednim systemie BikeS. Pojazdy IV generacji wyposażone są w GPS i blokady na tylnym kole zabezpieczające przed nieuprawnionym wypożyczeniem.
Nie będzie już stacji z zamkami. Zastąpią je strefy postoju, które będą widoczne w aplikacji. Rowery będzie można wypożyczać i zdawać w całym obszarze funkcjonowania BikeS, jednak za zwrot roweru poza strefą postoju trzeba będzie zapłacić dodatkowo 10 zł.
Z kolei po odstawieniu pozostawionego poza strefą postoju roweru do strefy postoju na konto użytkownika wpłynie 5 zł ekstra.
W systemie przewidziane są wirtualne strefy postoju, które operator będzie tworzyć czasowo przy okazji wydarzeń generujących większy ruch w konkretnym miejscu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Rower będzie ma koła o średnicy 26 cali, trzy biegi, hamulec tylny typu torpedo, bagażnik na kierownicy umożliwiający przewóz przedmiotów o pojemności 4-6 litrów i masie do 10 kg. Waga roweru to około 18 kg.
Nową wersję Szczecińskiego Roweru Miejskiego dostarcza konsorcjum Orange Polska S.A. i Roovee S.A. Koszt inwestycji to 5,4 mln zł. Start nowego systemu przewidziano na 1 marca. Rowery mają być dostępne cały rok.