Częstochowa rozwija program inwestycji rowerowych
Samorząd Częstochowy prowadzi program rowerowychinwestycji, który będzie kontynuowany w 2017 r. We wtorek miastoudostępniło nowe połączenie w kierunku sąsiedniego Mstowa ?jedno z tegorocznych zadań tego typu i częstochowskich „okien naJurę”.
List intencyjny
List intencyjny ws. rowerowego połączenia Częstochowyze Mstowem lokalne samorządy podpisały przed rokiem. Po stronieCzęstochowy chodziło o budowę ok. 700-metrowej ścieżki znawierzchnią z tłucznia lub gresu kamiennego wraz m.in. zzadaszonymi miejscami odpoczynku (łącznie za ok. 270 tys. zł).
Nowa droga rowerowa rozpoczyna się na przedłużeniuczęstochowskiej ul. Mstowskiej, za ośrodkiem Pegaz. Biegnie wkierunku tzw. Przeprośnej Górki, gdzie znajduje się Sanktuariumśw. Ojca Pio – często ostatni przystanek pielgrzymów w drodze naJasną Górę.
Nowa droga na razie kończy się w lesie ? znakiem zsymbolem roweru i ostrzeżeniem „przejazd ekstremalny”. Liczącyok. 1,4 km fragment od strony Mstowa ma być gotowy ? wedługinformacji wójta gminy Tomasza Gęsiarza – w przyszłym roku.
„Ta inwestycja to efekt porozumienia ze Mstowem, aletakże realizacji programu budowy infrastruktury rowerowej, dziękiktóremu możemy poprawiać warunki dla rowerzystów nie tylko przyokazji budowy czy modernizacji ulic” – powiedział we wtorekprezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk.
„+Rower to jest świat+ – śpiewa Lech Janerka, adroga do Mstowa to nasze rowerowe +okno na świat+ i brama na Jurę”- dodał Matyjaszczyk akcentując, że miasto projektuje terazpołączenie z sąsiadującym ze Mstowem od południa jurajskimOlsztynem.
Inne inwestycje
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Inne inwestycje miasta objęte m.in. wartym ok. 1,5 mlnzł tegorocznym programem rozbudowy infrastruktury rowerowej to -obok drogi w stronę Mstowa i projektu połączenia do Olsztyna ?finalizowane prace nad połączeniem ul. Rejtana ze Skwerem Junaków(pod przystankiem kolejowym Częstochowa Raków) oraz droga rowerowaod ul. Złotej do Ronda Havla (do końca roku).
Aktualne inwestycje drogowe uwzględniające budowęinfrastruktury rowerowej to z kolei: zakończona już przebudowa ul.Jana III Sobieskiego (ok. 600 m ciągu pieszo?rowerowego),dobiegająca końca przebudowa alei Wyzwolenia (łącznie ok. 2 kmciągów pieszo?rowerowych oraz rozplanowana do połowy 2018 r.budowa i przebudowa drogi wojewódzkiej nr 908 (ponad 6,5 km ciągówpieszo-rowerowych).
60 km dróg rowerowych
Według danych z początku br. Częstochowa dysponujesiecią ok. 60 km dróg rowerowych. Najdłuższy odcinek (ok. 6,5 km)powstał w ub. roku wzdłuż ul. Warszawskiej, łącząc Częstochowęz gminą Rędziny.
Miasto, przymierzając się do kolejnych inwestycjikomunikacyjnych realizowanych m.in. ze środków unijnych, zamówiłoanalizę transportową. Wyniki badań m.in. nie potwierdziłykonieczności budowy tam nowych linii tramwajowych. Specjaliściwskazali, że zgodnie z ideą zrównoważonego transportu oraz wobeclokalnych uwarunkowań tramwaj powinien być główną osiątransportową – uzupełnioną siecią połączeń autobusowych iśrodków alternatywnych, w tym rowerów.(PAP)
„