Coraz więcej Polaków przesiada się na rower. Badania pokazały jakie jednoślady najczęściej kupujemy
U progu wiosny rośnie zainteresowanie rowerami, które coraz częściej zastępują samochód podczas codziennych dojazdów do pracy i szkoły oraz weekendowych wycieczek.
Z ostatnich badań agencji Difference wynika, że już 3/4 Polaków posiada rower, najczęściej miejski (45%) lub górski (24%). Natomiast prawie co czwarty ankietowany planuje kupić rower w najbliższym roku. Do przesiadki na rower zachęcają Polaków wysokie ceny paliw, coraz wyższy koszt wakacyjnych wycieczek oraz chęć zadbania o własne zdrowie.
Rosnącą popularność rowerów potwierdzają wyniki sprzedaży producentów rowerów. Polski Kross, który co roku umacnia swoją pozycję lidera, w sezonie 2022 (IX 2021 – VIII 2022) zwiększył przychody o prawie 40%. Sprzedaż rowerów wzrosła w tym czasie ilościowo o 21%, natomiast sprzedaż rowerów elektrycznych w całym 2022 roku urosła ilościowo aż o 80%.
Wyraźnie widać, że wraz z rozwojem infrastruktury rowerowej nad Wisłą, coraz więcej Polaków zmienia swoje transportowe przyzwyczajenia na wzór tych, które obserwujemy w krajach zachodniej Europy. Mieszkańcy większych miast wybierają rower jako środek transportu z uwagi na wygodę, funkcjonalność i poczucie niezależności. Znaczenie mają także aspekty ekonomiczne i coraz większa świadomość ekologiczna. Stąd coraz częściej rower zastępuje samochód nie tylko podczas codziennych dojazdów, ale staje się atrakcyjną alternatywą podczas weekendowych i wakacyjnych wyjazdów.
Stale przybywa nowych ścieżek rowerowych, dzięki temu zarówno te krótsze jak i dłuższe odległości można wygodnie i bezpiecznie pokonać jednośladem. Wyniki badania „Monitoring rynku rowerów” przeprowadzonego przez Agencję Badawczą Difference, pokazują, że już 3/4 Polaków ma przynajmniej jeden rower, a blisko co czwarty ankietowany planuje kupić taki pojazd w ciągu najbliższego roku. Wśród najczęściej kupowanych rowerów prym wiodą rowery miejskie. Posiadanie ich deklaruje 46% badanych. Rowery górskie natomiast 24% ankietowanych. Wśród wszystkich osób rozważających zakup roweru, najczęściej brana pod uwagę marka to Kross.
Producenci rowerów obserwują stale rosnące zainteresowanie swoimi produktami. Według najnowszych danych polski producent zwiększył przychody w sezonie 2022 o prawie 40%, podczas gdy sprzedaż wszystkich oferowanych modeli urosła ilościowo o 21% wobec już i tak rekordowego pod tym względem 2021 roku. Ale największy wzrost zanotowano w przypadku rowerów elektrycznych. Sprzedaż tego typu produktów wzrosła ilościowo aż o 80%. Kross od dawna prognozuje, że właśnie ten segment będzie się rozwijał najbardziej dynamicznie.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Mimo wysokiej inflacji w Polsce widzimy bardzo duże zainteresowanie rowerami ze strony klientów indywidualnych. Świadczy o tym nie tylko bardzo dobry poziom sprzedaży detalicznej, ale także wyniki badań. Według nich co czwarty badany zamierza kupić rower w najbliższym roku. Polacy docenili rolę roweru, który jest nie tylko sposobem na rekreację czy środkiem dojazdu do pracy. W obliczu coraz droższych wyjazdów wakacyjnych, szczególnie za granicę, w tym roku po raz kolejny sprawdzi się jako znakomita forma spędzania wolnego czasu dla całych rodzin – mówi Jacek Bugaj, członek zarządu KROSS.
Z sondażu Agencji Badawczej Difference wynika, że bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się w Polsce rowery elektryczne. Aż 40% ankietowanych planujących zakup e-bike przyznało, że świetnie sprawdzi się on podczas codziennych dojazdów do pracy i szkoły. Jednodniowe wyprawy na e-bike’u planuje 46% badanych, a 47% uważa, że rower elektryczny świetnie sprawdzi się podczas dłuższych podróży i wypraw.
Polacy doceniają rowery ze wspomaganiem elektrycznym za wygodę, łatwość przemieszczania się i możliwość pokonywania długich dystansów. Klienci rozważający zakup roweru elektryczne najczęściej wybierają modele miejskie (37%) lub trekkingowe (24%), a marką najczęstszego wyboru w tym segmencie jest Kross. Polski producent rowerów dla konsumentów jest synonimem wygody i bezpieczeństwa oraz ceniony jest za szerokie portfolio rowerów z grup produktowych najczęściej poszukiwanych przez klientów.