Bydgoszcz: budowa infrastruktury dla ruchu rowerowego wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej, Kruszwickiej, Łochowskiej, Focha, Jagiellońskiej i Wiatrakowej w Bydgoszczy” w ramach zadania pn.„Drogi dla rowerów”

infobike
11.06.2014 22:59

P {}

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy

85-844 Bydgoszcz

ul. Toruńska 174 a

Tel. : +48 525822797 / 525822775

Fax. : +48 525822777

E-mail [email protected]

WWW www.zdmikp.bydgoszcz.pl

Województwo   kujawsko-pomorskie

Powiat   bydgoski + Bydgoszcz

Treść zamówienia   Opracowanie dokumentacji projektowych dla przedsięwzięć inwestycyjnych: „Budowa infrastruktury dla ruchu rowerowego wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej, Kruszwickiej, Łochowskiej, Focha, Jagiellońskiej i Wiatrakowej w Bydgoszczy”w ramach zadania pn.„Drogi dla rowerów”.

 

Oryginalna treść ogłoszenia

Opis zamówienia   Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowych wraz z uzyskaniem niezbędnych pozwoleń na realizację inwestycji dla projektu pn. „Budowa infrastruktury dla ruchu rowerowego wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej, Kruszwickiej, Łochowskiej, Focha, Jagiellońskiej i Wiatrakowej w Bydgoszczy”w ramach zadania pn.„Drogi dla rowerów”.

Szczegółowy opis, zakres i warunki wykonania przedmiotu zamówienia zawierają następujące dokumenty, stanowiące integralną część SIWZ:

1. Opis przedmiotu zamówienia (OPZ) –załącznik nr 10 do SIWZ,

2. Wzór umowy –załącznika nr 1 do SIWZ.

3. Plany obszarów realizacji dokumentacji –załącznik nr 9 do SIWZ.

Dokumenty wymienione w pkt. 1-3 stanowią załączniki do SIWZ i są dostępne na stronie internetowej Zamawiającego www.zdmikp.bydgoszcz.pl, w miejscu ogłoszenia niniejszego postępowania.

UsługiKategoria usług: nr 12: Usługi architektoniczne, inżynieryjne i zintegrowane usługi inżynieryjne;usługi urbanistyczne, architektury krajobrazu, związane z nimi usługi konsultacji naukowych i technicznych;usługi badań i analiz technicznychGłówne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Miasto Bydgoszcz.Kod NUTS PL613

Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ): Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego

Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71320000

Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA): Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie

Całkowita wielkość lub zakres:: Przedmiot Zamówienia zakłada realizację dokumentacji projektowych inwestycji, która została zlokalizowana w następujących obszarach (Plany obszarów realizacji dokumentacji dla zadania 1, 2, 3, 4, 5 stanowią załącznik nr 9 do SIWZ):

1. Zadanie 1. Budowa dróg rowerowych, chodników wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej na odcinku od skrzyżowania z ul. Kraszewskiego do ronda Grunwaldzkiego wraz z rondem Grunwaldzkim o łącznej długości około 1,5 km (dwustronnie 3,0 km). Zadanie obejmuje również przebudowę istniejącej drogi serwisowej o długości około 0,5 km.

2. Zadanie 2. Budowa dróg rowerowych, chodników wzdłuż ulicy Kruszwickiej na odcinku od ronda Grunwaldzkiego do placu Poznańskiego o długości 0,5 km (dwustronnie 1 km) wraz ze skrzyżowaniem plac Poznański. W ramach zadania zostaną wykonane odcinkowe remonty chodników oraz niezbędna przebudowa infrastruktury technicznej, w tym przystanków autobusowych w rejonie ronda Grunwaldzkiego.

3. Zadanie 3. Budowa dróg rowerowych i chodników wzdłuż ul. Łochowskiej na odcinku od granicy miasta do ul. Nakielskiej o długości około 1 km. Połączenie z drogą rowerową wykonaną na terenie gminy Białe Błota.

4. Zadanie 4. Budowa dróg rowerowych, chodników wzdłuż ul. Focha na odcinku od ronda Grunwaldzkiego do mostów Solidarności o długości około 0,8 km (dwustronnie 1,6 km). Zadanie obejmuje również oddzielenie torowiska tramwajowego od ruchu kołowego wzdłuż ulic: Focha (mosty Solidarności –Gdańska) i Jagiellońskiej (Gdańska –rondo Jagiellonów).

5. Zadanie 5. Wyznaczenie kontrpasa rowerowego na ul. Wiatrakowej na odcinku od ul. Nowodworskiej do ul. Zbożowy Rynek o długości około 0,35 km.

W ramach opracowania należy zaprojektować budowę infrastruktury rowerowej wraz z przebudową infrastruktury drogowej i towarzyszącej (oświetlenie uliczne, kanalizacja deszczowa z systemem odwodnienia, infrastruktura przystankowa).

Specyfikacja   Dokumenty odpłatne: takPodać cenę: 14,80 PLNWarunki i sposób płatności: Za pobraniem, w przypadku gdy Zamawiający będzie odpłatnie przekazywał SIWZ na pisemny wniosek wykonawcy lub gotówką w kasie Zamawiającego, w przypadku zakupu SIWZ dokonanego osobiście w siedzibie Zamawiającego.

CPV    71320000-7: Usługi inżynieryjne w zakresie projektowania

Wymagania   Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego: Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Numeracja poniższa odnosi się do pkt. SIWZ.11.2. Działając zgodnie z przepisami UPZP Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do wykazania, nie później niż na dzień składania ofert, braku podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust.1 UPZP, o których mowa w art. 22 ust.1 UPZP, w następującym zakresie:11.2.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy którzy nie podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.1 UPZP. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 UPZP, wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz ofertą następujące dokumenty:1. oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (sporządzone wg wzoru Zamawiającego, stanowiącego załącznik do SIWZ);2. aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 UPZP, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;3. aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu –wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;4. aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu –wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.5. aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 UPZP, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,6. aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 UPZP, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,7. aktualnej informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 UPZP, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.11.2.2. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów:1) o których mowa w pkt. 11.2.1. ppkt. 2-4 i 6 SIWZ, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:a. nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,b. nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,c. nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,2) o których mowa, w pkt. 11.2.1. ppkt. 5 i 7 SIWZ, składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4–8, 10 i 11 UPZP –wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.11.2.3. Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5–8, 10 i 11 UPZP, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania, dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 5–8, 10 i 11 UPZP, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń –zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem.11.2.4. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 11.2.2. SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Przepisy dotyczące terminów wystawienia, określone pkt 11.2.2. SIWZ, stosuje się odpowiednio.11.2.5. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.11.2.6. Jeżeli wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia na podstawie art. 23 UPZP (np. konsorcjum, spółka cywilna), każdy z wykonawców oddzielnie wykazuje brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24. ust.1 UPZP, w związku z tym każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, oddzielnie dołącza do oferty dokumenty wymienione w pkt. 11.2.1. SIWZ.11.3. Wymagane dokumenty określone rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz.U. z 2013 r. poz. 231), należy złożyć zgodnie z przepisem §7 powyższego rozporządzenia.11.4. Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej.Zgodnie z art. 26 ust 2d UPZP, wykonawca wraz z ofertą składa w oryginale:1. listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 UPZP,albo2. informację o tym, że wykonawca nie należy do grupy kapitałowej (sporządzoną wg wzoru Zamawiającego, stanowiącego załącznik do SIWZ).Jeżeli wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia na podstawie art. 23 UPZP, to każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oddzielnie składa, odpowiedni dokument, o którym mowa w pkt. 11.4. SIWZ.

Zdolność ekonomiczna i finansowa: Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Działając zgodnie z przepisami UPZP Zamawiający zobowiązuje wykonawcę do wykazania, nie później niż na dzień składania ofert w postępowaniu spełniania warunków o których mowa w art.22 ust.1 UPZP w następującym zakresie:.W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji ekonomiczneji finansowej –( opisany także w pkt. 10.5 SIWZ) , wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z oświadczeniem, zgodnie z art. 44 UPZP, o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, następujące dokumenty:1. informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, zgodnie z art. 26 ust. 2b UPZP zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Należy je złożyć w oryginale.Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, zobowiązany jest przedłożyć informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawieart.26 ust. 2b UPZP, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku.Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykażą spełnianie warunku, określonego przez Zamawiającego na podstawie art. 22 ust.1UPZP, dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej –( opisany także w pkt. 10.5 SIWZ).Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, tj. posiada środki finansowe lub zdolność kredytową, w wysokości nie mniejszej niż równowartość 200.000,00 PLN (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100).Wartości podane w dokumentach w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć dla posiadanych „środków finansowych/zdolności kredytowej”wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia dokumentu. W przypadku braku publikacji kursów walut NBP w dniu, o którym mowa powyżej, zastosowanie ma pierwszy opublikowany po tej dacie średni kurs NBP.Ocena spełniania wymienionego wyżej warunku udziału w postępowaniu, zostanie dokonana zgodnie z kryterium „spełnia/nie spełnia”, na podstawie dokumentów dołączonych przez Wykonawcę do oferty, określonych w pkt. 11.1.1.3. SIWZ.Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia na podstawie art. 23 UPZP (np. konsorcjum, spółka cywilna), spełniają wymieniony wyżej warunek udziału łącznie.Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków.

Kwalifikacje techniczne: Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:

Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:

Działając zgodnie z przepisami UPZP Zamawiający zobowiązuje wykonawcę do wykazania, nie później niż nadzień składania ofert, spełniania warunków o których mowa w art.22 ust.1 UPZP w następującym zakresie:

I. W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunku udziału w postępowaniu dotyczącego posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania–(opisany także w pkt. 10.1 SIWZ), wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z oświadczeniem, zgodnie z art. 44 UPZP, o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, następujące dokumenty:

W związku z tym, iż Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny, spełnieniem tego warunku, będzie złożenie oświadczenia, zgodnie z art. 44 UPZP, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego na podstawie art. 22 ust.1 UPZP,o którym mowa w pkt. III.2.2. niniejszego ogłoszenia.

II. W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunku udziału w postępowaniu dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia –(opisany także w pkt. 10.2 SIWZ), wykonawca zobowiązany jest złożyć, następujące dokumenty:

1) wykaz wykonanych głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich przedmiotu (rodzaju i zakresu rzeczowego usługi), dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane lub są wykonywane (sporządzony wg wzoru Zamawiającego, stanowiącego załącznik do SIWZ),

2) dowody, czy wykazane w wykazie usługi zostały wykonane należycie.

Zgodnie z §1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia

19 lutego 2013 r. w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, zwanego dalej „rozporządzeniem”, dowodami tymi są:

a) poświadczenie,

b) oświadczenie wykonawcy –jeżeli z uzasadnionych przyczyn

o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia. Jeśli Wykonawca składa oświadczenie, zobowiązany jest podać przyczyny braku możliwości uzyskania poświadczenia.

W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi, wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania ww. dowodów.

W razie konieczności, szczególnie gdy wykaz lub dowody, budzą wątpliwości Zamawiającego lub gdy z poświadczenia albo z innego dokumentu wynika, że zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na wiedzę i doświadczenie innych podmiotów, zgodnie z art. 26 ust. 2b UPZP zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Należy je złożyć w oryginale.

III. W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunku udziału w postępowaniu dotyczącego dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym –(opisany także w pkt. 10.3 SIWZ), wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z oświadczeniem, zgodnie z art. 44 UPZP, o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, następujące dokumenty:

W związku z tym, iż Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny, spełnieniem tego warunku, będzie złożenie oświadczenia, zgodnie z art. 44 UPZP, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego na podstawie art. 22 ust.1 UPZP),o którym mowa w pkt. III.2.2. niniejszego ogłoszenia.

IV.W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunku udziału w postępowaniu dotyczącego dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia –(opisany także w pkt. 10.4 SIWZ), wykonawca zobowiązany jest złożyć wraz z oświadczeniem, zgodnie z art. 44 UPZP, o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu ,następujące dokumenty:

1)wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych zaświadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (sporządzony wg wzoru Zamawiającego, stanowiącego załącznik nr 6 do SIWZ),

2)oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (sporządzone wg wzoru Zamawiającego, stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ).

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na osoby zdolnedo wykonania zamówienia innych podmiotów, zgodnie z art. 26 ust. 2b UPZP zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Należy je złożyć w oryginale.

Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy wykażą spełnianie warunków, określonych przez Zamawiającego na podstawie art. 22 ust.1 UPZP, dotyczących:

I. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania–(opisany także w pkt. 10.1 SIWZ).

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.

Ocena spełniania wymienionego wyżej warunku udziału w postępowaniu, zostanie dokonana na podstawie załączonego do oferty Wykonawcy oświadczenia, zgodnie z art. 44 UPZP, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.

II. posiadania wiedzy i doświadczenia –(opisany także w pkt. 10.2 SIWZ).

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Wykonawca zobowiązany jest wykazać się wykonaniem w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, co najmniej jednego zamówienia dotyczącego opracowania dokumentacji projektowej na budowę lub przebudowę ulicy w klasie funkcjonalno –technicznej zbiorcza lub wyższej o długości co najmniej 2,0 km, obejmującej infrastrukturę dla ruchu rowerowego, pieszego i transportu publicznego, sygnalizację świetlną w miastach o liczbie ludności powyżej 100 tys. mieszkańców.

Warunek będzie spełniony, kiedy wykonawca wykaże wykonanie ww. zakresu usługi w jednym zamówieniu.

Ocena spełniania wymienionego wyżej warunku udziału w postępowaniu, zostanie dokonana zgodnie z kryterium „spełnia/nie spełnia”, na podstawie dokumentów dołączonych przez Wykonawcę do oferty, określonych w pkt. 11.1.1.1. SIWZ.

Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia na podstawie art. 23 UPZP (np. konsorcjum,spółka cywilna), spełniają ww. warunek udziału łącznie.

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków.

III. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym –(opisany także w pkt. 10.3 SIWZ).

Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.

Ocena spełniania wymienionego wyżej warunku udziału w postępowaniu, zostanie dokonana na podstawie załączonego do oferty Wykonawcy oświadczenia, zgodnie z art. 44 UPZP, o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.

IV. dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia –(opisany także w pkt. 10.4. SIWZ)

Wykonawca zobowiązany jest wykazać się dysponowaniem osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. projektantami oraz projektantami sprawdzającymi rozwiązania projektowe posiadającymi min. trzyletnie doświadczenie zawodowe w projektowaniu w danej specjalności od daty uzyskania uprawnień i legitymującymi się uprawnieniami budowlanymi do projektowania, wymaganymi przepisami ustawy z dnia 07 lipca 1994 r.

Prawo budowlane (Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 ze zm.) oraz przepisami rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dn. 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z2006 nr 83 poz. 578 z późn. zm.), w specjalnościach:

drogowej bez ograniczeń –min. 1 projektant i 1 sprawdzający rozwiązania projektowe,

instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń – min.: 1 projektant i 1 sprawdzający rozwiązania projektowe,

instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń -min.: 1 projektant i 1 sprawdzający rozwiązania projektowe, lub innymi równoważnymi uprawnieniami umożliwiającymi wykonanie tych samych czynności, do wykonania których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w tej samej specjalności,

Ocena spełniania wymienionego wyżej warunku udziału w postępowaniu, zostanie dokonana zgodnie z kryterium „spełnia/nie spełnia”, na podstawie dokumentów dołączonych przez Wykonawcę do oferty, określonych w pkt. 11.1.1.2. SIWZ.

Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia na podstawie art. 23 UPZP (np. konsorcjum, spółka cywilna), spełniają wymieniony wyżej warunek udziału w postępowaniu łącznie.

Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków.

Informacje dotyczące określonego zawodu: Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu: nie

Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi: Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za wykonanie usługi: nie

Wadium   Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 2.500,00 PLN (słownie: dwa tysiące pięćset złotych i 00/100), przed upływem terminu składania ofert.Zamawiający dopuszcza wniesienie wadium wyłącznie w formach określonych w art. 45 ust. 6 UPZP.Zamawiający

Wymagany termin realizacji zamówienia   Okres w miesiącach: 15 (od udzielenia zamówienia)

Miejsce i termin składania ofert   Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy

85-844 Bydgoszcz

ul. Toruńska 174 a 09:50

 

2014-07-17

Miejsce i termin otwarcia ofert/licytacji   Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy

85-844 Bydgoszcz

ul. Toruńska 174 a 10:00

 

2014-07-17

Termin związania ofertą   w dniach: 45 (od ustalonej daty składania ofert)

Składanie ofert wariantowych/częściowych   oferty wariantowe: NIE

oferty częściowe: NIE

Kryteria wyboru oferty i ich znaczenie   Najniższa cena

Informacje na temat aukcji elektronicznej Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Uwagi   Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia: Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie

Informacje o funduszach Unii Europejskiej: Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

Informacje dodatkowe: 1.Osobami uprawnionymi do porozumiewania się z wykonawcami są:

1) ws. formalnych (dot. procedury przetargowej):

Lucyna Kleczkowska- tel. + 48 525822797,

2)ws. merytorycznych (dot. przedmiotu i warunków realizacji zamówienia):

Marek Stanek – tel. +48 525822775

2. Zamawiający przewiduje udzielenie wykonawcy zamówień uzupełniających,

o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 UPZP, polegających na wykonaniu tego samego rodzaju zamówienia, co objęte zamówieniem podstawowym. Zamawiający udzieli zamówień uzupełniających tylko wtedy, gdy będzie posiadał środki finansowe na ich wykonanie. Na okoliczność wystąpienia zamówień uzupełniających, zostanie zawarta odrębna umowa. Łączna wartość zamówień uzupełniających nie może przekroczyć 50% wartości zamówienia podstawowego.

3. Miejsce składania ofert: pokój nr 20 (kancelaria/parter) w siedzibie Zamawiającego: ul. Toruńska 174a,85-844 Bydgoszcz

4. Termin wykonania zamówienia:

1. Dokumentacji projektowej: 15 miesięcy od daty podpisania umowy, w tym:

1) Etap I –(koncepcja programowo przestrzenna) –5 miesięcy od daty podpisania umowy,

2) Etap II –(pozostałe elementy zamówienia wraz z decyzją umożliwiającą rozpoczęcie robót budowlanych) –15 miesięcy od daty podpisania umowy.

2. Pełnienie nadzoru autorskiego –od przekazania Wykonawcy robót budowlanych terenu budowy –do dnia uzyskania ostatecznego pozwolenia na użytkowanie wybudowanych obiektów budowlanych.

Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze: Urząd zamówień publicznych – Prezes Krajowej Izby Odwoławczejul. Postępu 1702-676 WarszawaPOLSKAE-mail: odwoł[email protected].: +48 224587801Adres internetowy: http://www.uzp.gov.plFaks: +48 224587700

Składanie odwołań: Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: 1. Wykonawcom, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów UPZP, przysługują środki ochrony prawnej.2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5 UPZP.3. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.4. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca sie niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.5. Odwołanie wnosi sie do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej (adres: Urząd Zamówień Publicznych ul. 17a 02-676 Warszawa, Polska, strona internetowa:www.uzp.gov.pl) w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.6. Odwołujący przesyła kopie odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać sie z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż Zamawiający mógł zapoznać sie z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia za pomocą jednego ze sposobów określonych w art. 27 ust. 2 UPZP.7. Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłanew sposób określony w art. 27 ust. 2 UPZP, albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.8. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, także wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi sie w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.9. Odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt. 7 i 8 wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.10. Jeżeli Zamawiający mimo takiego obowiązku nie przesłał wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej, odwołanie wnosi się nie później niż w terminie:1) 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszeniao udzieleniu zamówienia,2) 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli Zamawiający, nie opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.11. Zasady postępowania po wniesieniu odwołania, zostały określone w Dziale VI UPZP.12. Na orzeczenie Izby stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.13. Skargę wnosi się do sadu okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania Zamawiającego.14. Skargę wnosi sie za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. –Prawo pocztowe (Dz. U. poz. 1529) jest równoznaczne z jej wniesieniem.15. Skarga powinna czynić zadość wymaganiom przewidzianym dla pisma procesowego oraz zawierać oznaczenie zaskarżonego orzeczenia, przytoczenie zarzutów, zwięzłe ich uzasadnienie, wskazanie dowodów, a także wniosek o uchylenie orzeczenia lub o zmianę orzeczenia w całości lub w części.16. Od wyroku sądu lub postanowienia kończącego postępowanie w sprawie nie przysługuje skarga kasacyjna.

Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań: Urząd zamówień publicznych – Krajowa Izba Odwoławczaul. Postępu 1702-676 WarszawaPOLSKAE-mail: odwoł[email protected].: +48 224587801Adres internetowy: http://www.uzp.gov.plFaks: +48 224587700

Data wysłania niniejszego ogłoszenia:: 6.6.2014

Data dodania   2014-06-11