Bydgoskie inwestycje rowerowe w 2015 roku
W projekcie budżetu na 2015 roku na projekty rozwojusieci dróg rowerowych Bydgoszcz zarezerwowała kwotę 4,6 mln zł.Zadania zostały podzielone na trzy pakiety. Drogowcy przede wszystkim skupią się na przygotowaniu dokumentacji nowych tras, które budowane będą w czasie późniejszym.Duże projektyDzięki inicjatywie działaczy rowerowych w ubiegłym roku określono kierunki kształtowania i rozbudowy sieci dróg rowerowych na terenie miasta, ze wskazaniem na konkretne priorytety. Na tej podstawie powstały trzy pakiety zadań projektowych i realizacyjnych, a mianowicie:1) Budowa tras wzdłuż: Grunwaldzkiej na odcinku od Kraszewskiego do ronda Grunwaldzkiego, Kruszwickiej na odcinku od ronda Grunwaldzkiego do Placu Poznańskiego, Łochowskiej na odcinku od granicy miasta do ul. Nakielskiej, ul. Focha na odcinku od ronda Grunwaldzkiego do mostów Solidarności oraz wyznaczenie kontrapasa rowerowego na ul. Wiatrakowej. Łączna długość tych tras wynosi 6,35 km. Na ich budowę zlecono już opracowanie projektowe. Realizację wyznaczono na lata 2015-16.2) Budowa infrastruktury rowerowej wzdłuż: ul. Curie-Skłodowskiej,Moniuszki, Sieńki, Markwarta, Krasińskiego, Śniadeckich i Warszawskiej ołącznej długości 4,5 km. Tu również zlecono już opracowanie koncepcji.3) Trzeci pakiet zakłada budowę dróg rowerowych wzdłuż ulicy Toruńskiejna odcinku od skrzyżowania z ul. Perłową aż do granic miasta –długość 9,2 km. W 2015 roku planowane jest rozpoczęcie prac projektowych –koncepcja, projekt budowlany oraz projekt wykonawczy.Po czym pojedziemy w 2015 roku?Z kolei prac budowlanych w bieżącym roku można spodziewać się w kilku punktach miasta. Wraz z budową węzła Fordońska-Rejewskiego uporządkowana zostanie sieć dróg rowerowych w tym rejonie. Te prace zakończą się już wiosną. Do połowy roku wybudowana zostanie też ul. Nowokielecka wraz ze ścieżką rowerową pomiędzy Chemiczną i Nowotoruńską. Jesienią gotowa ma być ścieżka rowerowa przy ul. Grunwaldzkiej na odcinku od ronda gen. S. Maczka do ul. Kraszewskiego. Będzie ona biegła po nowym moście nad Kanałem Bydgoskim oraz pod zbudowanym wiaduktem kolejowym. W kolejnych latach ciąg rowerowy ma powstać między innymi wzdłuż Grunwaldzkiej aż do ronda Grunwaldzkiego. Budowa ścieżek rowerowych będzie tez towarzyszyć rozbudowie przystanków kolejowych w ramach projektu BIT City. Ścieżki rowerowe powstaną wokół skrzyżowania ul. Modrzewiowej z Sułkowskiego oraz przystanku Bydgoszcz Błonie. Wraz z budową linii tramwajowej do Fordonu ścieżki rowerowe powstaną na ul. Akademickiej ( od Rejewskiego do Kaliskiego) i przy ul. Andersa(odcinek: Wyzwolenia –Gieryna ), ścieżki powstaną też w obrębie kilku innych skrzyżowań.