Bydgoski Rower Aglomeracyjny w pytaniach i odpowiedziach

infobike
25.03.2015 18:40

W związku z uruchomieniem Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego, który będzie miał miejsce 1 kwietnia, na oficjalnej stronie internetowej Bydgoszczy zamieszczono pytania i odpowiedzi mające pomóc w bezproblemowym korzystaniu z systemu wypożyczalni rowerów

Dla mieszkańców Bydgoszczy przygotowano 31 stacji z 310 rowerami. Sezon potrwa od początku kwietnia do 30 listopada 2015 roku oraz od 1 marca do 30 listopada 2016 roku. Listę stacji można znaleźć w naszym tekście.

1. Czy powstał już regulamin użytkowania Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego?

Tak. Na stronie operatora https://www.bra.org.pl/ dostępny jest cały regulamin oraz kompletne informacje jak korzystać z systemu BRA

2. Jak korzystać z systemu BRA ?

Zarejestruj się na stronie www.bra.org.pl, zaakceptuj regulamin i wpłać 10 zł (jednorazowa, bezwrotna opłata inicjalna) na Osobisty Rachunek Wypożyczającego. Po rejestracji otrzymasz na adres e-mail i SMS-em Login i PIN. PIN możesz zmienić w zakładce Lista Kart w profilu użytkownika. Opłata za korzystanie z BRA jest pobierana automatycznie z Osobistego Rachunku Wypożyczającego za pośrednictwem bezpiecznego systemu płatności online, a Twój Osobisty Rachunek jest aktywny, jeśli masz na nim więcej niż 10 zł. 

3. Jak wypożyczyć rower w systemie BRA?

Podejdź do terminalu na wybranej stacji BRA, uruchom go i postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie. Następnie wpisz numer zamka przy, którym znajduje się rower, który chcesz wypożyczyć (od 1 do 15). Na wyświetlaczu pojawi się też kod do linki zabezpieczającej (na wypadek, gdybyś chciał(a) zablokować rower poza stacją). Kod trzeba zapamiętać (jeśli go zapomnisz zadzwoń na Infolinie: 52 523 28 00). Podejdź do roweru (masz na to 20 sek), naciśnij sensor blokady zwalniającej na elektrozamku i jedź.

4. Jak zwrócić rower w systemie BRA?

Podjedź do wybranej stacji BRA i włóż trzpień roweru, który jest pod bagażnikiem, do otworu w zamku. Upewnij się, że rower jest prawidłowo zaparkowany ?spróbuj pociągnąć go w tył, jeśli nie możesz tego zrobić, to znaczy, że wszystko jest w porządku. Zwróciłeś rower poprawnie.

5. Gdzie odstawić rower, jeżeli zajęte będą wszystkie stacje dokujące w danym punkcie?

Rower można przypiąć wówczas do innego roweru przy stacji (linką dodatkową, w którą będą wyposażane rowery). Na terminalu wówczas musimy potwierdzić fakt zdania roweru.

6. Czy rowery będą miały dodatkowe wyposażenie, np. koszyki, pompki, koszyki na bidony, bagażniki, itp.?

Rowery będą wyposażone w koszyki, które będą przymocowane do kierownicy. Żadnego innego wyposażenia nie będzie. Obsługą, serwisowaniem rowerów będzie zajmował się operator systemu.

7. Czy BKM będzie można powiązać z BRA?

Istnieje możliwość, aby w przyszłości wykorzystać BKM w systemie BRA.

8. Czy stacje będą zabezpieczone przed chuliganami? 

Bydgoski stacje roweru publicznego staraliśmy się lokalizować w miejscach mocno uczęszczanych przez mieszkańców oraz objętych monitoringiem miejskim. W Bydgoskim systemie BRA za sprawność rowerów i terminali, przez cały okres trwania umowy odpowiada wykonawca, a zarazem operator systemu. Standardowo rowery w systemie są zabezpieczone specjalnymi dedykowanymi elektrozamkami, a stacje mocowane do nawierzchni, tak jak inne elementy małej architektury miejskiej. Prosimy jednocześnie do mieszkańców, by jeśli są świadkami niszczenia publicznej infrastruktury alarmowali policję lub straż miejską.

9. Ile kosztować będzie wypożyczenie roweru?

Od 0 do 20 minuty           0 zł

Od 20 do 60 minuty         1 zł

Od 60 do 120 minuty       4 zł

Od 120 do 180 minuty      6 zł

Każda następna godzina  7 zł

Jednorazowa, bezzwrotna opłata inicjalna:    10 zł

10. Czy istnieje minimalny wiek dla użytkownika BRA?

Z systemu BRA może korzystać każdy, kto ma kartę rowerową albo prawo jazdy odpowiedniej kategorii. Osoby poniżej 18 roku życia mogą się rejestrować w systemie BRA za zgodą rodziców albo opiekunów prawnych. Odpowiedni formularz znajduje się w regulaminie BRA na stronie: www.bra.org.pl w zakładce Rejestracja lub REGULAMIN. Podpisany i wypełniony formularz należy wysłać na adres: Bike U Sp. z o.o., Emilii Plater 53, 00-112 Warszawa

11. Co zrobić, jeśli mamy problem z wypożyczeniem lub zwrotem roweru przy terminalu?

W przypadku problemów z przeprowadzeniem dowolnej operacji przy stacji BRA, skontaktuj się z infolinią . Będziesz mógł szybko i sprawnie przeprowadzić wybraną operację. Operator jest do dyspozycji pod numerem telefonu 52 523 28 00, 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę

12. Czy można zrobić przerwę w przejażdżce i zostawić rower na kilka minut?

Oczywiście, jednak najważniejszy w tym przypadku jest zdrowy rozsądek. Nie zostawiajmy BRA w miejscach odosobnionych czy ?ryzykownych?i przypinajmy je odpowiednio linką z zamkiem szyfrowym do stałych, solidnych elementów, a na pewno nic się nie stanie. Uspokajamy też, że inna osoba nie będzie mogła takiego roweru ?przypiętego na chwilę, w trakcie podróży, na zamek szyfrowy ?wypożyczyć.