Bydgoski Rower Aglomeracyjny w KIO
infobike
14.10.2014 13:27
Bydgoski Rower Aglomeracyjny w KIO
Przetarg na budowę Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego wygrała firma BikeU z Warszawy, która za trzyletnią umowę na prowadzenie roweru aglomeracyjnego zaproponowała sumę 3,6 mln zł. Miesiąc funkcjonowania systemu kosztować ma ok. 139 tysięcy złotych. Komisja uznała tą ofertę za najbardziej korzystną. Tą decyzję oprotestowało konsorcjum firm Warżała i Mac System oraz Arkus&Romet Group, które zaproponowało cenę wyższą o nieco ponad 140 tys. zł. Jak informuje „Gazeta Wyborcza-Bydgoszcz”– konsorcjum złożyło odwołanie do Krajowej Izby Odwoławczej, która teraz będzie musiała przeanalizować dokumentację przetargową. Bydgoski Rower Aglomeracyjny ma ruszyć 1 kwietnia przyszłego roku. W jego ramach powstanie 31 stacji rowerowych, a użytkownicy będą mieli do dyspozycji 310 rowerów. Miesiąc funkcjonowania systemu kosztować ma ok. 139 tysięcy złotych. W sumie pierwsze trzy sezony roweru aglomeracyjnego wymagają zabezpieczenia w budżecie miasta kwoty ponad 3,6 mln złotych. – „Liczymy, że wprowadzenie systemu roweru aglomeracyjnego w Bydgoszczy dodatkowo wpłynie na atrakcyjność miasta, a rower stanie się jeszcze popularniejszym środkiem transportu. Warto podkreślić, że pierwsze 20 minut jazdy będzie bezpłatne”–mówi prezydent Bydgoszczy, Rafał Bruski.
Rozwój tego typu systemu transportowego jest popularnym rozwiązaniem w innych miastach w Polsce, m.in. w Warszawie, Trójmieście, Wrocławiu i Poznaniu. Na terenie Bydgoszczy zaplanowano 31 stacji rowerowych, które mają zachęcać bydgoszczan i turystów do wyboru tego środka transportu. Bydgoszczanom oraz turystom poruszanie się po mieście w pierwszym okresie po uruchomieniu ułatwi 310 rowerów. Zakup obejmie także 31 rowerów zapasowych, które będą włączane do systemu zależnie od zwiększonego zapotrzebowania. Bydgoski Rower Aglomeracyjny wpłynie pozytywnie także na poprawę warunków życia i środowiska miejskiego dzięki zmniejszeniu emisji hałasu oraz szkodliwych substancji wydzielanych do powietrza przez inne środki transportu. Opłata rejestracyjna i inicjacyjna Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego w kwocie 10 złotych wnoszona będzie jednorazowo i bezzwrotnie (z przeznaczeniem jej wykorzystania na pierwsze wypożyczenia). Kontynuacja pierwszej godziny podróżowania w zakresie od 21-60 minuty kosztować będzie 1 zł, druga godzina –4 zł, trzecia godzina – 6 zł, czwarta i każda następna godzina –7 zł. Rowerowy system ruszy 1 kwietnia przyszłego roku. Wypożyczanie rowerów będzie możliwe do końca listopada. W kolejnych latach system będzie pracował od marca do listopada.
Więcej z Działu Kontrakty
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Więcej z Działu Przewoźnicy
Włocławek z rowerem miejskim
08.08.2019
Gdańsk wydaje rowerowy kalendarz 2019
09.10.2018
Tragiczna forma fizyczna Polaków
10.09.2018
Przenośna myjnia rowerowa – film
13.03.2018
Już nie rower i jeszcze nie samochód
12.03.2018
Czy rowery bez stacji mają przyszłość
22.02.2018
Składane koła do roweru
23.01.2018
Zaprojektuj sobie ulicę
09.01.2018
Więcej z Działu Producenci
Nowa nawigacja rowerowa od Mio
20.07.2021
Bezłańcuchowe rowery z Polski. Od JIVR
25.02.2019
KROSS myśli o elektrycznej rewolucji
02.11.2017
Zamość z nową ścieżką rowerową
24.08.2017
Warszawa: Moda na Veturilo nie słabnie
27.10.2015
Rower na haku holowniczym
16.09.2015
Rynek rowerowy czeka na przełom
28.06.2014
Jak rower to … Romet
15.01.2010
Arkus & Romet Group poszukuje serwisów
06.11.2009
Prezentacja rowerów MEDANO w Wieluniu
29.10.2009
Słupsk: Oddaj stary rower za nowy
07.08.2009