Budżet obywatelski. Usprawnienie ruchu rowerowego na terenie miasta Radomia

infobike
15.05.2013 23:43

P {}A:link {}

Budżet obywatelski. Usprawnienie ruchu rowerowego na terenie miasta Radomia

W ramach budżetu obywatelskiego (zobacz >>>) Bractwo Rowerowe złożyło sześć formularzy z propozycjami inwestycji i zadań do budżetu na rok 2014.Trzeci pomysł przedstawiamy poniżej, kolejne będziemy sukcesywnie prezentować na naszych stronach –informuje Bractwo Rowerowe na swoim blogu

Tytuł projektu
Usprawnienie ruchu rowerowego na terenie miasta Radomia

Lokalizacja projektu
Projekt ogólnomiejski

Opis projektu wraz uzasadnieniem
Celem projektu jest usprawnienie ruchu rowerowego na terenie miasta Radomia. W ostatnim czasie w Radomiu dopuszczono na kilku ulicach jednokierunkowych ruch rowerów pod prąd. Jazda pod prąd pozwala ominąć ulice i skrzyżowania niebezpieczne dla rowerzystów, często skraca też drogę, co z kolei promuje ruch rowerowy. Z kolei w policyjnym Systemie Ewidencji Wypadków i Kolizji nie odnotowano zdarzeń z udziałem rowerzystów na tych ulicach czyli rozwiązania takie należy uznać za bezpieczne. W związku z powyższym wnosimy o kompleksowe zastosowanie tego typu ułatwień na wymienionych poniżej ulicach. Ze względu na małe natężenie ruchu samochodowego wnosimy o zastosowanie najtańszego rozwiązania, czyli dodanie do odpowiednich znaków tabliczki T-22.

1. Bogusławskiego (fragment)
2. Brandta
3. Chełmońskiego
4. Dzika
5. Grodzka (fragment)
6. Jagielloński (fragment)
7. Jaracza
8. Jasińskiego
9. Kaszubska
10. Kelles-Krauza (fragment)
11. Koszarowa
12. Kościelna (fragment)
13. Kośna
14. Krótka
15. Lubońskiego
16. Ludwikowska
17. Mała
18. Mechaniczna
19. Metalowa
20. Nowogrodzka
21. Planty (fragment)
22. Pusta (fragment)
23. Rynek
24. Sierpniowa
25. Solskiego
26. Sowińskiego
27. Stare Miasto (fragment)
28. Struga (fragment)
29. Strzelecka
30. Wąska
31. Wierzbicka (fragment)
32. Zakręt (fragment)
33. Żeromskiego (fragmenty)

Ponadto wnosimy o umożliwienie jazdy rowerzystom na wprost z ulicy Kelles-Krauza w ulicę Kolberga i w przeciwnym kierunku. Do wykonania: wybudowanie kilku metrów DDR, dodanie do znaku C-2 'Nakaz skrętu w prawo’ tabliczki T-22 'Nie dotyczy rowerów’. Przejazd bezkolizyjny w kierunku ulicy Kelles-Krauza na dodatkowej fazie zielonej dla rowerzystów (max. 10 sekund), faza uruchamiana tylko wtedy, gdy rowerzysta zostanie wykryty przez pętle indukcyjną. Przejazd bezkolizyjny w kierunku ulicy Kolberga na fazie zielonej dla pojazdów skręcających w lewo w ulicę 25 Czerwca.

Źródło: http://bractworowerowe.blox.pl/2013/05/Budzet-obywatelski-Usprawnienie-ruchu-rowerowego.html