Budowa infrastruktury rowerowej przy remoncie trasy wojewódzkiej
Ponad 51 mln zł ma kosztować rozbudowa ok.10-kilometrowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 762 w gminie Chęciny,od węzła Kielce-Południe przy trasie S7 do granicy z gminąMałogoszcz. Projekt ma być realizowany dzięki funduszom UniiEuropejskiej. W ramach remontu powstanie również infrastrukturarowerowa.
W środę w Chęcinach przedstawiciele inwestora –Świętokrzyskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich (ŚZDW) i wykonawcy –spółki „Strabag”, podpisali umowę na realizacjęprzedsięwzięcia.
Inwestycja będzie realizowana z funduszy UniiEuropejskiej w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia2014-2020.
Jak wynika z danych przekazanych przez ŚZDW, w ramachinwestycji droga ma być rozbudowana do parametrów klasy „G”,dostosowana do obciążenia 115 kN. Korekcie będą poddane łukitrasy, a jej jezdnia ma być poszerzona do siedmiu metrów.
Przedsięwzięcie zakłada m. in. budowę drógdojazdowych do nieruchomości sąsiadujących z trasą wojewódzką,rozbudowę istniejących skrzyżowań, przebudowę zjazdów doposesji, budowę chodników i ścieżki rowerowej. Powstanąnowe zatoki przy przystankach autobusowych. Rozebrany zostanie teżstary most na rzece Hutce – w tym miejscu powstanie nowakonstrukcja.
Trasa zyska odwodnienie i oświetlenie. Przebudowanabędzie także istniejąca infrastruktura techniczna, kolidująca zprojektowaną rozbudową sieci energetycznej, siecitelekomunikacyjnej oraz sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej.Zaplanowano także budowę miejsc kontroli i ważenia pojazdów orazmiejsca obsługi rowerzystów.
Wartość umowy to ponad 51,6 mln zł brutto.Przebudowa trasy powinna się zakończyć w listopadzie 2018 r.
Burmistrz Chęcin Robert Jaworski podkreślił wrozmowie z PAP, że trasa, która będzie remontowana, jeststrategiczną w komunikacji drogowej w gminie, dlatego bardzo ważnejest bezpieczeństwo jej użytkowników.
„To droga o dużym natężeniu ruchu, w pewnymsensie obwodnica miasta Chęciny. Znaczna część mieszkańcówcodziennie z niej korzysta, także mieszkańcy ościennych gmin, jakJędrzejów, Małogoszcz czy Łopuszno. Tędy odbywa się też ciężkitransport samochodów dojeżdżających do cementowni w Małogoszczu„– opisywał samorządowiec.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Jak dodał Jaworski, trasa była w fatalnym stanietechnicznym i często dochodziło do niej do niebezpiecznych zdarzeń.”Przyjęte przy inwestycji rozwiązania są bardzo nowoczesne, jakledowe oświetlenie, drogi serwisowe, ronda. Korzyścią będzie teżścieżka rowerowa przebiegająca równolegle do trasy, wmalowniczym terenie m.in. w okolicy Bolmina” – zaznaczyłburmistrz.
Gmina sfinansowała – za kilkaset tysięcy złotych -opracowanie dokumentacji technicznej, niezbędnej przy realizacjiinwestycji.
Droga wojewódzka na 762 liczy ok. 22 km długości;prowadzi z Kielc do miejscowości Małogoszcz. (PAP)
ban/ pad/
„