Budowa drogi rowerowej na Kasprzyka w Warszawie

infobike
13.11.2017 15:34

Warszawski Zarząd Dróg Miejskich rozpoczął prace przy budowie drogi dlarowerów na ul. Kasprzaka. To pierwszy etap 5-kilometrowej trasy aż do granicyWarszawy.

ZDM planuje ogłosić przetarg nabudowę drugiego etapu tej inwestycji – na ul. Połczyńskiej. Dzięki temu mapowstać spójny korytarz rowerowy przez niemal całe miasto. Przy okazji zyskająrównież piesi.

W ramach prac trwających popołudniowej stronie w ciągu ulic Kasprzaka-Wolska-Połczyńska, powstanie2,5-kilometrowy odcinek drogi rowerowej. Roboty rozpoczęły się przyskrzyżowaniu z ul. Ordona, gdzie dziś kończy się korytarz rowerowy łączący Wolęze Śródmieściem. Nowa trasa połączy się z pasami rowerowymi na tej ulicy orazzostanie dowiązana do istniejącej trasy rowerowej wzdłuż ul. Kasprzaka.Pierwszy etap robót zakończy się na skrzyżowaniu z ul. Dźwigową oraz PowstańcówŚląskich. Tam również nowo powstająca trasa połączona zostanie z już istniejącąinfrastrukturą, czyli pasami rowerowymi na Dźwigowej oraz drogą rowerową naPowstańców Śląskich. Budowa, która właśnie się rozpoczęła, potrwa do czerwca2018 r- informuje ZDM.

Drugi etap w przygotowaniu i ogłoszenie przetargu

Tempo prac ZDM jest duże. Obokinwestycji na ul. Kasprzaka będzie powstawał kolejny odcinek tej trasy. Drugietap obejmuje drogę dla rowerów po południowej stronie ul. Połczyńskiej nazachód od Dźwigowej aż do granicy miasta. Inwestycja połączy się zbudowaną obecnie na zlecenie Urząd Dzielnicy Bemowo drogą rowerową po północnejstronie Połczyńskiej od ul. Powstańców Śląskich do ul. Szeligowskiej. Dopieropo ukończeniu wszystkich prac ten odcinek, wybrany do realizacji przezmieszkańców w ramach budżetu partycypacyjnego, zyska pełną przejezdność. Budowazakończy się na wysokości ulicy Gierdziejewskiego, gdzie jest już gotowainfrastruktura rowerowa.

ZDM szuka wykonawcy drugiego etapuprac. Termin składania ofert mija 23 listopada. W przypadku pozytywnegorozstrzygnięta przetargu inwestycja zakończy się w lipcu 2018 r.

Po ukończeniu obydwu etapów ipołączeniu ich z już istniejącą infrastrukturą rowerzyści będą mieli dodyspozycji spójny korytarz transportowy wschód-zachód o długości ok. 12kilometrów. Trasa przebiegać będzie z Bemowa na Pragę przez Wolę i Śródmieście.

Kompleksowe zmiany

W zależności od warunków terenowych trasa będzie przebiegać w formieodseparowanej drogi dla rowerów lub wspólnego ciągu pieszo-rowerowego. Naniektórych odcinkach ruch rowerowy zostanie poprowadzony na zasadach ogólnychpo jezdni serwisowej. Tam, gdzie to możliwe przejścia dla pieszych i przejazdydla rowerzystów zostaną wyniesione, czyli poprowadzone po grzbiecie proguzwalniającego. W ramach prac przebudowane zostanie skrzyżowanie Połczyńskiejz ul. Tkaczy i Rotundy – informuje ZDM.

Wyznaczone zostaną przejazdyrowerowe przez wszystkie ramiona skrzyżowania oraz powstanie brakująceprzejście dla pieszych po jego zachodniej stronie. Na skrzyżowaniach zsygnalizacją zostaną zamontowane specjalne podpórki dla rowerzystów ułatwiająceoczekiwanie na zielone światło. Łącznie w ramach obydwu etapów inwestycjiwzdłuż ulic posadzonych zostanie ponad 400 nowych drzew oraz dziesiątki tysięcykrzewów. Remont przejdą chodniki, które zostaną wykonane z estetycznychbetonowych płyt 50 × 50 cm.

Nowe drogi rowerowe powstają przywsparciu Unii Europejskiej w ramach ZintegrowanychInwestycji Terytorialnych dla Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego. Łączniew ramach ZIT WOF powstanie ponad 73 kilometry infrastruktury dla rowerzystów.