Białystok: Zorganizowanie, zarządzanie i eksploatacja systemu Białostocki Rower Miejski
P {}A:link {}
Białystok: Zorganizowanie, zarządzanie i eksploatacja systemu Białostocki Rower Miejski
Miasto Białystok
15-950 Białystok
ul. Słonimska 1
Tel. : +48 858696980
Fax. : +48 858696970
E-mail [email protected]
WWW www.bialystok.pl,www.bip.bialystok.pl,www.bip.bialystok.pl,www.bip.bialystok.pl
Województwo podlaskie
Powiat białostocki + Białystok
Treść zamówienia Zorganizowanie, zarządzanie i eksploatacja systemu Białostocki Rower Miejski.
Oryginalna treść ogłoszenia
Opis zamówienia Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi użyteczności publicznej pasażerskiego transportu rowerowego. Usługa polega na umożliwieniu pobrania i zwrotu roweru w dowolnej stacji publicznego systemu Białostocki Rower Miejski (BRM) za opłatą wg taryfy ustalonej przez Wykonawcę, prowadzonej w sposób ciągły przez całą dobę, we wszystkie dni tygodnia w okresach funkcjonowania systemu (tzw. sezonu rowerowego).
UsługiKategoria usług: nr 2: Usługi transportu lądowego [2] ,w tym usługi samochodów opancerzonych oraz usługi kurierskie, z wyjątkiem przewozu pocztyGłówne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Białystok.Kod NUTS PL343
Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ): Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego
Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50111100
Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA): Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): tak
Całkowita wielkość lub zakres:: 1.Przedmiotem umowy jest świadczenie kompleksowej usługi użyteczności publicznej umożliwiającej pobranie i zwrot roweru udostępnionego w dowolnej stacji systemu Białostocki Rower Miejski, przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia w okresie funkcjonowania systemu tj. od dnia 1 kwietnia do 30 listopada 2014r., od 1 kwietnia do 30 listopada 2015r. i od 1 kwietnia do 30 listopada 2016r., obejmującej zorganizowanie, bieżące zarządzanie i eksploatację rowerów, pobieranie opłat za korzystanie z roweru miejskiego według taryfy ustalonej przez Zamawiającego oraz utrzymanie i obsługę wszystkich urządzeń związanych z funkcjonowaniem systemu BRM w czasie trwania umowy.2.Wszystkie urządzenia składające się na system BRM stanowią własność Wykonawcy.3.W ramach umowy Wykonawca, w szczególności:1)wykona i uzgodni projekty rowerów, stacji rowerowych oraz strony internetowej,2)wykona projekty dokumentów określające prawa i obowiązki klientów BRM,w szczególności regulamin korzystania z BRM zawierający wysokości wszelkich opłat i zasady korzystania z rowerów,3)dokona dostawy i montażu urządzeń stacji rowerowych oraz dostarczy rowery,4)uruchomi 30 stacji rowerowych w lokalizacjach wskazanych przez Zamawiającego i wyposaży je w 30 terminali, 450 stojaków rowerowych, 300 rowerów oraz co najmniej 10 dodatkowych rowerów stanowiących rezerwę przeznaczoną na wymianę rowerów niesprawnych- w pierwszym roku eksploatacji wszystkie urządzenia systemu będą fabrycznie nowe,5)udostępni Zamawiającemu 2 sztuki tabletów o przekątnej ekranu co najmniej 10 cali, dostosowanych do wykorzystania w warunkach wysokiej wilgoci, kurzu itp. (praca w terenie, poza biurem) z wbudowanym modemem 3G i kartą SIM dostarczoną i utrzymywaną przez Wykonawcę, umożliwiającą prowadzenie rozmów telefonicznych w liczbie co najmniej 300 minut, wysłanie 500 smsów i transmisję danych w ilości co najmniej 2GB miesięcznie w celu powiadamiania Wykonawcy i prowadzenia rejestracji wyników kontroli realizacji umowy z wykorzystaniem mobilnej aplikacji dostarczonej przez Wykonawcę.4.Doobowiązków Wykonawcy należy:1)utrzymanie systemu w sprawności, w okresie obowiązywania umowy,2)utrzymanie w czystości rowerów oraz terenu stacji rowerowych,3)monitorowanie liczby rowerów na poszczególnych stacjach rowerowych i w razie potrzeby przewiezienie rowerów ze stacji, na których nastąpiła ich akumulacja, na stacje, na których wystąpił deficyt rowerów,4)przygotowanie i prowadzenie systemu informatycznego do obsługi systemu, w tym obsługi klientów oraz nadzoru nad realizacją umowy przez Zamawiającego,5)prowadzenie serwisu elementów systemu,6)prowadzenie biura obsługi klienta,7)promowanie systemu BRM.Szacunkowa wartość bez VAT: Zakres: między 3 000 000 i 4 000 000 PLN
Wymagania Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego: Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: 1. W celu wykazania spełnienia warunków udziału wykonawca winien przedłożyć: oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp,2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podst. art. 24 ust. 1 ustawy należy przedłożyć:1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;2) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;3) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu –wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem erminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;4) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub otwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu –wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;5) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4–8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;6) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;7) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.3. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy należy przedłożyć listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331 z późn. zm.), albo informację o tym, że wykonawca nie należy do grupy kapitałowej.4. Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5 –8, 10 i 11 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania, dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5 –8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń –zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem.5. Dokumenty podmiotów zagranicznych:1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiastdokumentów, o których mowa:a) w pkt 2 ppkt 2 –4 i 6 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejscezamieszkania potwierdzające, że:-nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;-nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;b) w pkt 2 ppkt 5 i 7 –składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8, 10 i 11 ustawy;2) Dokumenty, o których mowa w ppkt 1 lit. a) tiret pierwsze i trzecie, lit. b), powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;dokument, o którym mowa w ppkt 1 lit. a) tiret drugie, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu ofert;3) Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ppkt 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Zapisy ppkt 2 stosuje się odpowiednio;4) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.
Zdolność ekonomiczna i finansowa: Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo –kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów: W celu potwierdzenia spełnienia warunku Wykonawca winien wykazać, iż posiada środki finansowe lub zdolność kredytową nie mniejszą niż 250 000 zł (dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych).
Kwalifikacje techniczne: Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:Wykaz wykonanych lub wykonywanych głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania ipodmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie;Za główne usługi, których dotyczy obowiązek wskazania w wykazie i załączenia ww. dowodów, uznaje się usługi niezbędne do wykazania spełniania wymaganego warunku;Zamawiający nie wymaga złożenia do oferty wykazu wszystkich wykonanych usług oraz informacji o usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycieMinimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:W celu potwierdzenia spełnienia warunku Wykonawca winien wykazać, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, wykonał należycie lub wykonuje przynajmniej 1 usługę polegającą na wykonaniu i eksploatacji co najmniej jednego systemu bezobsługowej wypożyczalni rowerów, złożonego z co najmniej 150 rowerów, wraz z podaniem wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.Wartości pieniężne wskazane w dokumentach, mające na celu wykazanie spełnienie przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu dotyczących posiadania wiedzy i doświadczenie, sytuacji ekonomicznej i finansowej, podane w walutach obcych, wykonawca przeliczy na złote polskie wg średniego kursu walut NBP z dnia opublikowanie ogłoszenie o niniejszym postępowaniu w Dzienniku Publikacji Unii Europejskiej.Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana wg formuły „spełnia – nie spełnia”.Niespełnienie chociażby jednego warunku, skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania.
Informacje dotyczące określonego zawodu: Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla określonego zawodu: nie
Osoby odpowiedzialne za wykonanie usługi: Osoby prawne powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za wykonanie usługi: nie
Wadium 1.Oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości: 10 000 zł (słownie –dziesięć tysięcy złotych 00/100).2.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:a)pieniądzu,b)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy osz
Wymagany termin realizacji zamówienia Okres w miesiącach: 24 (od udzielenia zamówienia)
Miejsce i termin składania ofert Miasto Białystok
15-950 Białystok
ul. Słonimska 1
2013-11-18
Miejsce i termin otwarcia ofert/licytacji Miasto Białystok
15-950 Białystok
ul. Słonimska 1
2013-11-18
Termin związania ofertą w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)
Składanie ofert wariantowych/częściowych oferty wariantowe: NIE
oferty częściowe: NIE
Kryteria wyboru oferty i ich znaczenie Najniższa cena
Informacje na temat aukcji elektronicznej Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
Uwagi Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia: Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
Informacje o funduszach Unii Europejskiej: Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie