Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Białystok: Opracowanie koncepcji budowy odcinków dróg rowerowych

infobike
24.09.2013 13:10

Białystok: Opracowanie koncepcji budowy odcinków dróg rowerowych

Ogłoszenie nr

4827132

Źródło informacji

TED

Kategoria

projekty

Branża

Budownictwo drogowe:
      chodniki, ścieżki, roboty brukarskie

Dane organizatora

Miasto Białystok
15-950 Białystok
ul. Słonimska 1
Tel. : +48 858696932
Fax. : +48 858696775
E-mail [email protected]
WWW www.bialystok.pl,www.bip.bialystok.pl,www.bip.bialystok.pl,www.bip.bialystok.pl

Województwo

podlaskie

Powiat

białostocki + Białystok

Treść zamówienia

Opracowanie koncepcji budowy odcinków dróg rowerowych

Oryginalna treść ogłoszenia

Opis zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie koncepcji budowy odcinków dróg rowerowych w Białymstoku:1) wzdłuż ul. J. K. Branickiego (na odcinku od ul. E. Orzeszkowej do ul. Piastowskiej) – jezdnia północna,2) wzdłuż ul. Zwycięstwa i ul. Kolejowej (połączenie z drogą rowerową w Al. Solidarności),3) wzdłuż ul. Knyszyńskiej (połączenie z drogą rowerową w ul. Kolejowej, pod wiaduktem),4) wzdłuż ul. Radzymińskiej – obustronnie,5) wzdłuż ul. H. Sienkiewicza i ul. Wasilkowskiej (na odcinku od Al. J. Piłsudskiego do ul. gen. Wł. Andersa) –obustronnie,6) wzdłuż ul. Zwierzynieckiej od ul. A. Mickiewicza do ul. Świętego Pio,7) wzdłuż ul. B. Chrobrego,8) wzdłuż ulic: Świętego Pio i Zwierzynieckiej –druga strona,9) połączenie dróg rowerowych wzdłuż ul. gen. St. Maczka i ul. gen. F. Kleeberga na skrzyżowaniu z ul. Produkcyjną –obustronnie,10) połączenie dróg rowerowych w ulicach S. Żeromskiego –Składowa (po stronie budynku Urzędu Miejskiego) –ul. M. Kopernika do ul. Młynowej, ul. Młynowa do ul. Kard. S. Wyszyńskiego,11) Siennego do ul. Grochowej,12) drogi rowerowe wokół Placu Uniwersyteckiego w kierunku ul. Malmeda i ul. Grochowej,13) połączenie dróg rowerowych wokół Placu Katyńskiego i Akademickiej (od strony ul. Świętojańskiej)14) wydzielone pasy dla rowerów w ulicach: W. Wysockiego, W. Raginisa, połączenia wariantowe: zjazd na jezdnie lub przez uliczki np. ul. Błękitną.2. Zakres prac obejmuje:1) Opis zaproponowanych wariantów (min. 2 wariantów) przebiegu odcinków dróg rowerowych będących połączeniami z istniejącą siecią dróg rowerowych z określeniem ich powiązań geometrycznych z istniejącą infrastrukturą drogową,2) Opis struktur własnościowych poszczególnych odcinków dróg rowerowych,3) Wykonanie mapy sytuacyjno –wysokościowej w skali 1:500 wraz z rozmieszczeniem uzbrojenia istniejącego i nowoprojektowanego.4) Część rysunkową koncepcji obejmującą:a) plan zagospodarowania terenu (sytuację) na aktualnym podkładzie geodezyjnym do celów opiniodawczych,b) profil podłużny z wysokościowym wskazaniem istniejącej infrastruktury technicznej,c) profile sytuacyjno –normalne.3. Koncepcja powinna być wykonana na aktualnym podkładzie infrastruktury technicznej (mapie do celów opiniodawczych). Do koncepcji należy dołączyć profil podłużny proponowanej trasy, w celu wysokościowego wskazania kolizji drogi z istniejącym uzbrojeniem terenu, jak również oceny wysokościowego usytuowania ulicy w stosunku do przyległego terenu. Nowoprojektowana nawierzchnia zostanie wykonana w technologii mieszanek mineralno –asfaltowych.4. Zaleca się dokonanie wizji lokalnej, w celu uwzględnienia wszystkich uwarunkowań mających istotny wpływ na kształtowanie ceny ofert, jak również zaproponowanych rozwiązań projektowych koncepcji.Lokalizacja ulic dostępna jest również na stronie internetowej:http://www.bialystok.pl/360-studium/default.aspx po otwarciu pliku: Nr4_komunikacja.jpg i Nr 5_infrastruktura.jpg. Istniejący układ drogowy miasta Białegostoku dostępny jest na stronie internetowej Miejskiego Systemu Informacji Przestrzennej http://www.gisbialystok.pl/.Mapa istniejących dróg rowerowych dostępna jest na stronie internetowej: http://www.bialystok.pl/google/mapa_istniejacych_ddr_20120828.pdf.5. Propozycja rozwiązań projektowych budowy odcinków dróg rowerowych na terenie miasta Białegostoku powinna zostać przedłożona Zamawiającemu do pisemnej akceptacji.6. Określenie wymaganej ilości egzemplarzy poszczególnych części dokumentacji:Koncepcję należy wykonać i dostarczyć Zamawiającemu w języku polskim w wersji papierowej –1 egz. oraz wersji elektronicznej na płycie CD lub DVD w formacie PDF oraz dwg –1 egz.
UsługiKategoria usług: nr 12: Usługi architektoniczne, inżynieryjne i zintegrowane usługi inżynieryjne;usługi urbanistyczne, architektury krajobrazu, związane z nimi usługi konsultacji naukowych i technicznych;usługi badań i analiz technicznychKod NUTS
Informacje na temat zamówienia publicznego, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów (DSZ): Ogłoszenie dotyczy zamówienia publicznego
Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71320000
Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA): Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA): nie
Całkowita wielkość lub zakres:: 1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie koncepcji budowy odcinków dróg rowerowych w Białymstoku:1) wzdłuż ul. J. K. Branickiego (na odcinku od ul. E. Orzeszkowej do ul. Piastowskiej) – jezdnia północna,2) wzdłuż ul. Zwycięstwa i ul. Kolejowej (połączenie z drogą rowerową w Al. Solidarności),3) wzdłuż ul. Knyszyńskiej (połączenie z drogą rowerową w ul. Kolejowej, pod wiaduktem),4) wzdłuż ul. Radzymińskiej – obustronnie,5) wzdłuż ul. H. Sienkiewicza i ul. Wasilkowskiej (na odcinku od Al. J. Piłsudskiego do ul. gen. Wł. Andersa) –obustronnie,6) wzdłuż ul. Zwierzynieckiej od ul. A. Mickiewicza do ul. Świętego Pio,7) wzdłuż ul. B. Chrobrego,8) wzdłuż ulic: Świętego Pio i Zwierzynieckiej –druga strona,9) połączenie dróg rowerowych wzdłuż ul. gen. St. Maczka i ul. gen. F. Kleeberga na skrzyżowaniu z ul. Produkcyjną –obustronnie,10) połączenie dróg rowerowych w ulicach S. Żeromskiego –Składowa (po stronie budynku Urzędu Miejskiego) –ul. M. Kopernika do ul. Młynowej, ul. Młynowa do ul. Kard. S. Wyszyńskiego,11) Siennego do ul. Grochowej,12) drogirowerowe wokół Placu Uniwersyteckiego w kierunku ul. Malmeda i ul. Grochowej,13) połączenie dróg rowerowych wokół Placu Katyńskiego i Akademickiej (od strony ul. Świętojańskiej),14) wydzielone pasy dla rowerów w ulicach: W. Wysockiego, W. Raginisa, połączenia wariantowe: zjazd na jezdnie lub przez uliczki np. ul. Błękitną.2. Zakres prac obejmuje:1) Opis zaproponowanych wariantów (min. 2 wariantów) przebiegu odcinków dróg rowerowych będących połączeniami z istniejącą siecią dróg rowerowych z określeniem ich powiązań geometrycznych z istniejącą infrastrukturą drogową,2) Opis struktur własnościowych poszczególnych odcinków dróg rowerowych,3) Wykonanie mapy sytuacyjno –wysokościowej w skali 1:500 wraz z rozmieszczeniem uzbrojenia istniejącego i nowoprojektowanego.4) Część rysunkową koncepcji obejmującą:a) plan zagospodarowania terenu (sytuację) na aktualnym podkładzie geodezyjnym do celów opiniodawczych,b) profil podłużny z wysokościowym wskazaniem istniejącej infrastruktury technicznej,c) profile sytuacyjno –normalne.3. Koncepcja powinna być wykonana na aktualnym podkładzie infrastruktury technicznej (mapie do celów opiniodawczych). Do koncepcji należy dołączyć profil podłużny proponowanej trasy, w celu wysokościowego wskazania kolizji drogi z istniejącym uzbrojeniem terenu, jak również oceny wysokościowego usytuowania ulicy w stosunku do przyległego terenu. Nowoprojektowana nawierzchnia zostanie wykonana w technologii mieszanek mineralno –asfaltowych.4. Zaleca się dokonanie wizji lokalnej, w celu uwzględnienia wszystkich uwarunkowań mających istotny wpływ na kształtowanie ceny ofert, jak również zaproponowanych rozwiązań projektowych koncepcji.Lokalizacja ulic dostępna jest również na stronie internetowej:http://www.bialystok.pl/360-studium/default.aspx po otwarciu pliku: Nr4_komunikacja.jpg i Nr 5_infrastruktura.jpg. Istniejący układ drogowy miasta Białegostoku dostępny jest na stronie internetowej Miejskiego Systemu Informacji Przestrzennej http://www.gisbialystok.pl/.Mapa istniejących dróg rowerowych dostępna jest na stronie internetowej: http://www.bialystok.pl/google/mapa_istniejacych_ddr_20120828.pdf.5. Propozycja rozwiązań projektowych budowy odcinków dróg rowerowych na terenie miasta Białegostoku powinna zostać przedłożona Zamawiającemu do pisemnej akceptacji.6. Określenie wymaganej ilości egzemplarzy poszczególnych części dokumentacji:Koncepcję należy wykonać i dostarczyć Zamawiającemu w języku polskim w wersji papierowej –1 egz. oraz wersji elektronicznej na płycie CD lub DVD w formacie PDF oraz dwg –1 egz.Szacunkowa wartość bez VAT: 45 000 PLN

Wymagania

Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego: Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: 1. W celu wykazania spełnienia warunków udziału wykonawca winien przedłożyć: oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp,2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podst. art. 24 ust. 1 ustawy należy przedłożyć:1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;2) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;3) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu –wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;4) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu –wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;5) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4–8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;6) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;7) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.3. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy należy przedłożyć listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331 z późn. zm.), albo informację o tym, że wykonawca nie należy do grupy kapitałowej.4. Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5 –8, 10 i 11 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania, dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5 –8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń –zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem.5. Dokumenty podmiotów zagranicznych:1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa:a) w pkt 2 ppkt 2 –4 i 6 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające, że:-nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;-nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;b) w pkt 2 ppkt 5 i 7 –składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8, 10 i 11 ustawy;2) Dokumenty, o których mowa w ppkt 1 lit. a) tiret pierwsze i trzecie, lit. b), powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;dokument, o którym mowa w ppkt 1 lit. a) tiret drugie, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu ofert;3) Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ppkt 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Zapisy ppkt 2 stosuje się odpowiednio;4) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.
Zdolność ekonomiczna i finansowa: Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Nie dotyczyMinimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów: Nie dotyczy
Kwalifikacje techniczne: Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:1) Wykaz wykonanych (zakończonych), głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie;Za główne usługi, których dotyczy obowiązek wskazania w wykazie i załączenia ww. dowodów, uznaje się usługi niezbędne do wykazania spełniania wymaganego warunku;Zamawiający nie wymaga złożenia do oferty wykazu wszystkich wykonanych usług oraz informacji o usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie;2) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;3) Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.Ocena spełnienia warunków wymaganych od wykonawców zostanie dokonana wg formuły „spełnia –nie spełnia”.Nie spełnienie chociażby jednego warunku, skutkować będzie wykluczeniem wykonawcy z postępowania.Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:1) W celu potwierdzenia spełnienia warunku posiadania wiedzy i doswiadczenia wykonawca winien wykazać, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie – zrealizował co najmniej:- 2 usługi na opracowanie koncepcji przebudowy lub budowy ulic lub dróg rowerowych lub ciągów pieszo-rowerowych,lub- 2 usługi na wykonanie dokumentacji projektowej na przebudowę lub budowę ulic lub dróg rowerowych lub ciągów pieszo-rowerowych, o wartości co najmniej 15 000,00 PLN każde zamówienie z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie;2) W celu potwierdzenia spełnienia warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia wykonawca winien wykazać się dysponowaniem co najmniej jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1613 z późn. zm.) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów albo uprawnionej do sprawowania samodzielnych funkcji na podstawie odrębnych przepisów prawa, w specjalności drogowej z podaniem informacji na temat ich kwalifikacji zawodowych, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;Ocena spełnienia warunków wymaganych od wykonawców zostanie dokonana wg formuły „spełnia –nie spełnia”. Nie spełnienie chociażby jednego warunku, skutkowaćbędzie wykluczeniem wykonawcy z postępowania.

Wadium

1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości 1 000,00 PLN.2. Wadium może być wniesione w następujących formach:1) pieniądzu,2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest

Wymagany termin realizacji zamówienia

w dniach: 60 (od udzielenia zamówienia)

Miejsce i termin składania ofert

Miasto Białystok
15-950 Białystok
ul. Słonimska 1 09:45

2013-11-05

Miejsce i termin otwarcia ofert/licytacji

Miasto Białystok
15-950 Białystok
ul. Słonimska 1 10:00

2013-11-05

Termin związania ofertą

w dniach: 60 (od ustalonej daty składania ofert)

Składanie ofert wariantowych/częściowych

oferty wariantowe: NIE
oferty częściowe: NIE

Kryteria wyboru oferty i ich znaczenie

Najniższa cena
Informacje na temat aukcji elektronicznej Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Uwagi

Informacje o funduszach Unii Europejskiej: Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
Informacje dodatkowe: 1. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:1) Każdy Wykonawca zobowiązany jest złożyć oddzielnie dokumenty określone w sekcji II.2.1) pkt 2 ppkt 2-7 oraz w pkt 3;2) Warunki dotyczące wymaganego posiadania wiedzy i doświadczenia, dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia będą badane łącznie – dokumenty określone sekcji II.2.3) powinien złożyć co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;3) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określone w sekcji II.2.1) pkt 1 oraz oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu określone w sekcji II.2.1) pkt 2 ppkt 1 składa pełnomocnik wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w ich imieniu bądź każdy z Wykonawców oddzielnie.2. Zgodnie z art. 26 ust 2b) ustawy Pzp, Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów (przedstawione w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. Zobowiązanie do udostępnienia zasobów w trybie art. 26 ust. 2b ustawy winno być sporządzone zgodnie z zasadami reprezentacji podmiotu, który takie zobowiązanie podejmuje.3. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 2-3 ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz, że stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, przedkładając w tym celu dokumenty dotyczące w szczególności:a) zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu;b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia;c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem;d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.4. Dowodami, o których mowa w sekcji II.2.3) są:1) Poświadczenie;2) Oświadczenie Wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w ppkt 1.W przypadku, gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów.Uwaga: W okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. z 2013 r. poz. 231), tj. od dnia 20.02.2013 r. –Wykonawcy, w zakresie dokumentów określonych w pkt 4 ppkt 1 –mogą przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie usług, określone w §1 ust. 1 pkt 3 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz.1817).
Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze: Prezes Krajowej Izby Odwoławczejul. Postępu 17a02-676 WarszawaE-mail: [email protected].: +48 224587777Adres internetowy: http://www.uzp.gov.plFaks: +48 224587700
Składanie odwołań: Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, przysługują następujące środki ochrony prawnej przewidziane ustawą:1. Odwołanie –zgodnie z przepisami art. 180 – 198 ustawy.Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany.Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie określonej w art.180 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych. Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu w formie i terminie określonymw art.180 ust. 5 ustawy.Terminy wnoszenia odwołania:1) odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia,2) odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszeniaw Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej,3) odwołanie wobec czynności innych niż określone w ppkt 1 i 2 wnosi się w terminie 10 dniod dnia, w którym powziął lub przy zachowaniu należytej staranności można powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.Wykonawca może zgłosić przystąpienie do postępowania odwoławczego w terminie 3 dni od dnia otrzymania kopii odwołania, wskazując stronę, do której przystępuje i interes w uzyskaniu rozstrzygnięcia na korzyść strony, do której przystępuje. Zgłoszenie przystąpienia doręcza się Prezesowi Izby w formie określonej w art. 185 ust. 2 ustawy, przekazując jego kopię zamawiającemu oraz wykonawcy wnoszącemu odwołanie.Zamawiający lub odwołujący może zgłosić opozycję przeciw przystąpieniu innego wykonawcydo postępowania odwoławczego nie później niż do czasu otwarcia rozprawy.Zamawiający może wnieść odpowiedź na odwołanie na piśmie lub ustnie do protokołu.Wnosząc odwołanie wykonawca zobowiązany jest wnieść wpis.2. Skarga do sądu –zgodnie z przepisami art. 198a –198g ustawy.Na Orzeczenie Izby stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania zamawiającego.
Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań: Prezes Krajowej Izby Odwoławczejul. Postępu 17a02-676 WarszawaPOLSKAE-mail: [email protected].: +48 224587777Adres internetowy: http://www.uzp.gov.plFaks: +48 224587700
Data wysłania niniejszego ogłoszenia:: 17.9.2013

Źródło: http://www.oferty-biznesowe.pl/ogloszenie_disp.php?oid=4827132&istring=94db5196e2271bbccff96169b36d22f5&k=84451

 

/* Style Definitions */table.MsoNormalTable{„”font-size:10.0pt;”Times New Roman”}