Badanie Klimatu Rowerowego w miastach i gminach przedłużone do 28 lutego

infobike
18.01.2023 12:15
Do 28 lutego wydłużono termin Badaniu Klimatu Rowerowego. Może w nim wziąć udział każdy mieszkaniec danego miasta lub gminy - bez względu na to, czy korzysta z roweru często, czy tylko sporadycznie. 

Badania Klimatu Rowerowego są próbą zebrania opinii o jakości korzystania z roweru w polskich miastach i gminach. Ich wyniki tworzą Ranking Miast i Gmin Przyjaznych Rowerzystom.

Badanie Klimatu Rowerowego, które prowadzone jest równolegle w innych europejskich krajach, poszukuje odpowiedzi na pytania: Czy twoja miejscowość odnosi się z sercem do ruchu rowerowego? Czy jazda rowerem w twojej miejscowości sprawia radość, czy jest raczej źródłem stresów? Europejskie Badania Klimatu Rowerowego 2022 są próbą zebrania opinii o jakości warunków korzystania z roweru w Polsce. Realizuje je Polska Unia Mobilności Aktywnej (PUMA) w porozumieniu z innymi organizacjami rowerowymi Europy, zrzeszonymi w Europejskiej Federacji Cyklistów (ECF).

Wyniki umożliwią stworzenie Rankingu Miast Przyjaznych Rowerzystom, czyli wielowymiarowego obrazu sytuacji osób korzystających z rowerów w poszczególnych miastach i gminach w Polsce, dając możliwość wsparcia argumentów na rzecz poprawy warunków jazdy i jakości przestrzeni publicznych.

Badania w Polsce będą robione co dwa lata. Ta cykliczność jest ważna, żeby można było obserwować trendy w danym mieście czy gminie.

W pierwszej edycji w 2020 roku uczestniczyło 90 miast i gmin z całego kraju. Udział, podobnie jak dwa lata temu, jest dla samorządów bezpłatny.

Rezultaty badań kierowane są do samorządowców, osób decyzyjnych i odpowiedzialnych za kształtowanie ruchu. 

Udział w trwającym do grudnia Badaniu Klimatu Rowerowego 2022 jest możliwy po wejściu na stronę www.rowerowyklimat.pl, gdzie znajduje się ankieta. Składa się ona z 30 pytań merytorycznych i 9  tzw. metryczkowych. Dotyczą kilku obszarów - klimatu ruchu drogowego, wartościowania korzystania z rowerów, bezpieczeństwa, komfortu jazdy i infrastruktury. 

W badaniach może wziąć udział każdy mieszkaniec - bez względu na to, czy korzysta z roweru często, czy tylko sporadycznie.