630 miejsc parkingowych dla rowerów w Szczecinie

infobike
14.12.2017 09:37

26 węzłów przesiadkowych, w tym bike&ride z630 miejscami parkingowymi dla rowerów – StowarzyszenieSzczecińskiego Obszaru Metropolitarnego wybuduje węzły będącepołączeniem przystanków kolejowych z przystankami komunikacjipublicznej oraz parkingami dla rowerów i samochodów. Kosztprzedsięwzięcia to 98 mln zł.

Prezydent miasta Piotr Krzystek udzielił w środępełnomocnictwa Stowarzyszeniu Szczecińskiego ObszaruMetropolitarnego na budowę 26 węzłów przesiadkowych w ramachSzczecińskiej Kolei Metropolitarnej. Stowarzyszenie jest lideremprojektu budowy.

Każdy z węzłów będzie połączeniemprzystanku kolejowego, modernizowanego przez PKP Polskie LinieKolejowe SA, z budowanym przez nas przystankiem komunikacji miejskiejoraz parkingiem rowerowym i samochodowym w modelu park&ride,bike&ride” – powiedział dyrektor StowarzyszeniaSzczecińskiego Obszaru Metropolitarnego Roman Walaszkowski. Jakdodał, „w sumie 630 miejsc parkingowych dla rowerów i1879 dla samochodów osobowych„.

„Budujemy spójny system transportu publicznego wmetropolii szczecińskiej. Współpraca wszystkich partnerów tegoprzedsięwzięcia pozwoli stworzyć lepsze warunki podróżowania dlamieszkańców ponad półmilionowego obszaru metropolitalnego” -powiedział prezydent Szczecina Piotr Krzystek.

Partnerami budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitarnejsą m.in. PKP Polskie Linie Kolejowe SA, WojewództwoZachodniopomorskie, a także gminy: Szczecin, Police, Gryfino,Goleniów, Kobylanka, Stargard oraz miasto Stargard.

Krzystek oznajmił, że Szczecińska KoleiMetropolitarna „to największy i najbardziej kompleksowy zprojektów złożonych przez polskie metropolie„. „Do 2022 r.powstanie zmodernizowana sieć kolejowa wraz z nowoczesnymi węzłamiprzesiadkowymi w poszczególnych miejscowościach” – zapewniłprezydent miasta.

W sumie w ramach przedsięwzięcia zostanie stworzonych40 węzłów przesiadkowych.

Wartość przedsięwzięcia, obejmującegomodernizację linii kolejowych oraz przebudowę i budowę węzłówprzesiadkowych, wynosi 740 mln zł, z czego 85 proc., czyli 512 mlnzł będzie pochodzić z dofinansowania unijnego. Resztę pokryjąproporcjonalnie partnerzy projektu” – czytamy w komunikaciewysłanym przez szczeciński magistrat.(PAP)