55 mln km kampanii „Kręć kilometry po technologię”
Rowerzyści z całej Polski przejechali ponad 55 milionówkilometrów w ramach kampanii społecznej „Kręć kilometry potechnologię”. Mieszkańcy prawie 1200 miejscowości, przez pięćmiesięcy, brali udział w rywalizacji zorganizowanej przez FundacjęAllegro All For Planet. Teraz do pięciu zwycięskich miast zawitaAllegro Tech Days. A dane, zebrane w trakcie 6 lat trwania kampanii,posłużą programistom podczas serii hackathonów do stworzeniaportalu, który ułatwi samorządom rozwój infrastruktury rowerowej.
Pabianice, Warszawa, Międzychód, Lublin i Poznań – to zwycięzcytegorocznej rywalizacji i jednocześnie najbardziej rowerowe miasta wPolsce. To właśnie mieszkańcy tych miast przejechali w kampaniinajwięcej kilometrów na rowerach. Ale łączny wynik wszystkichjest imponujący i rekordowy! Ponad 55 milionów kilometrów.
„Te kilometry są dowodem na to, że rower stał się dlanas jednym z podstawowych środków transportu.
A naszakampania to dodatkowe źródło motywacji. Każdego dnia, w różnychzakątkach kraju, tysiące rowerzystów wsiadało na swoje dwa kółkai rywalizowało o kilometry dla swojego miasta” – mówiKrzysztof Śpiewek, członek Zarządu Fundacji Allegro All ForPlanet. – „W tegorocznejedycji kampanii mieliśmy kilku partnerów technologicznych, dziękiczemu każdy mógł korzystać ze swojej ulubionej aplikacjimobilnej, co z kolei zaowocowało większym zaangażowaniem i lepszymwynikiem finalnym dla poszczególnych miast” – dodaje.
W sukcesie “Kręć kilometry po technologię” swój dużyudział ma też ponad 50 partnerów społecznych, którzy w wielupolskich miastach organizowali wspólne kręcenie kilometrów -codzienne, weekendowe,
a nawet nocne!
„Kampania Kręć Kilometry po technologię to fantastycznenarzędzie integracji lokalnych społeczności,
nie tylkoorganizacji rowerowych. To dodatkowa motywacja i identyfikacja ludziz Ich miejscem zamieszkania i świetna, bo niesamowicie pozytywna,rywalizacja między miastami. Dodatkowym efektem tej rywalizacjibędzie zbiór unikatowych danych o aktywnościach rowerzystów zcałej Polski” – mówi Joanna Nowaczyk, zastępca dyrektoraBiura Związku Miast Polskich.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Nagroda, czyli wydarzenie Allegro Tech Days, zawita teraz dopięciu zwycięskich miast. To święto technologii ze strefą testównajnowszych wynalazków, w tym pojazdów elektrycznych, bezpłatnymiwarsztatami dla dzieci z programowania i pokazami robotów.
Kampania „Kręć kilometry po technologię” pokazuje, jakrozwiązywać problemy społeczne związane
z infrastrukturąrowerową, wykorzystując do tego nowoczesną technologię. FundacjaAllegro All For Planet udostępni publicznie dane zebrane w trakciesześciu edycji kampanii, by ułatwić planowanie polityki rowerowejw polskich miastach. I pokazać między innymi, gdzie brakujeścieżek, parkingów, jakie są preferencje rowerzystów w zakresiekorzystania z „dwóch kółek”. W powstanie innowacyjnego portaluinternetowego zaangażowani będą młodzi programiści z całejPolski.
„