5255 podpisów zebrali zielonogórscy rowerzyści

infobike
27.12.2011 21:15

5255 podpisów zebrali zielonogórscy rowerzyści

 

Wiceprezydent Krzysztof Kaliszuk dostał od nas dzisiaj 5255 podpisów, które zebraliśmy pod petycją w sprawie przyszłorocznego budżetu Zielonej Góry –pisze Stowarzyszenie Rowerem do Przodu

 

– Coraz większa liczba podpisów, którą udaje nam się uzbierać, jest dowodem na zmieniającą się świadomość mieszkańców naszego miasta. Rower nie jest już postrzegany jako narzędzie do sportu czy rekreacji, ale jako pełnoprawny środek transportu, który będzie odgrywał coraz większą rolę w przestrzeni miejskiej – powiedział Gazecie Wyborczej Maciej Porębski, oficer rowerowy.

Treść petycji

 

My niżej podpisani mieszkańcy Zielonej Góry i okolic chcemy, żeby Zielona Góra stała się wreszcie miastem przyjaznym dla rowerzystów. Przestaliśmy traktować rower wyłącznie jako środek rekreacji i coraz więcej z nas codziennie dojeżdża rowerem do pracy, szkoły, na zakupy oraz spotkania ze znajomymi. W dobie rosnących kosztów eksploatacji samochodów i problemów ze znalezieniem miejsca parkingowego rower stał się dla nas szybkim i ekonomicznym środkiem transportu.

 

Niestety, obecny stan infrastruktury rowerowej nie spełnia naszych oczekiwań, ponieważ drogi rowerowe są często niefunkcjonalne, a nawet niebezpieczne. Ponadto, w tegorocznym planie wydatków naszego miasta nie zapisano żadnych środków na poprawę tej sytuacji.

 

Apelujemy do Państwa o zapisywanie w każdym kolejnym budżecie kwoty minimum 2,5 miliona złotych na infrastrukturę rowerową. Chcemy, żeby w budżecie na 2012 rok były to następujące pozycje:

 

1

Kontynuacja budowy rowerostrady Zielona Strzała

1,1 mln złotych

2

Projekt i budowa nowej drogi dla rowerów
na al. Woj. Polskiego od Uniwersytetu Zielonogórskiego
do ul. Reja

300 tys. złotych

3

Projekt i budowa drogi dla rowerów przy ul. Podgórnej
i Szosie Kisielińskiej od Uniwersytetu Zielonogórskiego do os. Pomorskiego

400 tys. złotych

4

Obniżenie krawężników na przejazdach rowerowych do wysokości 0 cm

200 tys. złotych

5

Stojaki rowerowe na deptaku i pod szkołami

100 tys. złotych

6

Działania miękkie (kontrapasy, śluzy rowerowe, nowe ciągi pieszo-rowerowe, usuwanie usterek na istniejących drogach rowerowych, uspokajanie ruchu)

400 tys. złotych

 

Realizacja powyższych zadań sprawi, że poruszanie się rowerem w naszym mieście stanie się bezpieczniejsze, szybsze i bardziej komfortowe. Mając do dyspozycji porządną infrastrukturę rowerową więcej mieszkańców naszego miasta przesiądzie się na rowery, zaś miasto Zielona Góra uzyska następujące korzyści:

– zmniejszenie natężenia ruchu samochodowego, a co za tym idzie, zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza oraz natężenia
hałasu,
– osoby, które muszą poruszać się samochodami zyskają więcej wolnych miejsc parkingowych,
– mieszkańcy, którzy przesiądą się na rowery będą zdrowsi i bardziej zadowoleni z życia,
– rowerzyści ożywią deptak, ponieważ są dobrą grupą klientów dla przedsiębiorstw zlokalizowanych w jego obrębie