Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

5 PRZYKAZAŃ DOBREGO SYSTEMU ROWEROWEGO! – odpowiedź ZTM

infobike
07.11.2011 17:59

5 PRZYKAZAŃ DOBREGO SYSTEMU ROWEROWEGO! – odpowiedź ZTM

 

Poniżej prezentujemy odpowiedź ZTM na nasz list otwarty oraz nasz komentarz do niego –pisze Sekcja Rowerzystów Miejskich z Poznania

—————————————


—————————————

Szanowni Państwo,

przede wszystkim chcielibyśmy podziękować ZTM w Poznaniu za bardzo szybką odpowiedź. Dialog prowadzony w takich warunkach należy określić jako przyjazny, godny pochwalenia i niezmiernie dla nas motywujący. Postanowiliśmy zatem w kilku zdaniach ustosunkować się do Państwa odpowiedzi. 

Bardzo cieszy nas fakt umożliwienia rozwoju Poznańskiego Systemu Rowerów Publicznych poprzez podłączanie się pozyskanych przez Wykonawcę inwestorów. Jak już wcześniej nadmieniliśmy pozwoli to, w krótkim czasie, zwiększyć liczbę stacji bez dodatkowego obciążenia budżetu miasta. Uważamy jednak, iż nie warto ograniczać się do 7 stacji i pozwolić oferentom na ambitniejsze propozycje. Bardzo możliwe, że któryś z przyszłych operatorów zadeklaruje zainstalowanie np. 9 stacji za kwotę, za którą inny oferent wzniesie tylko 7. Dlaczego nie dać im takiej szansy? 

W nowym SIWZ zmniejszono czas pozwalający na darmowe korzystanie z systemu z 30 do 20 minut. Nasze Stowarzyszenie podniosło tą kwestie już w pierwszym liście. Stoimy na stanowisku, że przy tak niewielkiej liczbie stacji, czas zezwalający na jazdę bez opłat powinien być odpowiednio dłuższy. Aktualnie czasy i opłaty zostały sprowadzone do poziomu Wrocławskiego Roweru Miejskiego. Należy jednak zaznaczyć, że tam stacji na samym początku było prawie dwa razy więcej, obecnie jest ich blisko 20. Takie zagęszczenie pozwala na ograniczenie pierwszej strefy czasowej do 20 minut. 

Z satysfakcją przyjęliśmy fakt, iż płatności za wypożyczenie roweru będzie można dokonać przy pomocy karty zbliżeniowej. Zwłaszcza, że taką funkcję pełni również PEKA. Chcielibyśmy jednak pójść krok dalej i zintegrować te systemy tak aby osoba, która posiada kartę PEKA nie musiała tracić czasu na dodatkową rejestrację w PSRM, a już z pewnością zwolniona była z jakichkolwiek kaucji. 

Temat kaucji jest wg nas bardzo istotny. Obecnie w Poznaniu możemy wypożyczyć rower na pętli Jana III Sobieskiego. W tym celu musimy okazać dowód osobisty i ważną Komkartę, niepotrzebna jest natomiast żadna kaucja pieniężna. Rozumiemy, że wprowadzenie kaucji jest obligatoryjne i zależy od woli operatora i zgody ZTM. Jednakże sukces wypożyczalni, dobrze nam znanych zielonych rowerów miejskich pokazał, że instytucja kaucji jest w tym temacie zupełnie zbyteczna. Wnioskujemy zatem o usunięcie zapisu o kaucji.

 

Źródło: http://www.idp.org.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=175:5-przykaza-dobrego-systemu-rowerowego-odpowied-ztm&catid=43:komunikacja&Itemid=71