100 mln zł na przebudowę węzła Łękno

infobike
26.06.2017 11:16

Umowę na dofinansowanie środkami unijnymiprzebudowy węzła Łękno podpisano w piątek w Szczecinie.Inwestycja warta blisko 100 mln zł jest kolejną częściąbudowanej obwodnicy miasta. Koniec robót zaplanowano na grudzień2020 r. W ramach inwestycji powstanie m.in. infrastruktura rowerowa.

Węzeł Łękno to kolejny etap powstającej obwodnicyśródmiejskiej, która ma połączyć północne i południowedzielnice Szczecina, omijając centrum miasta. W planach dot. węzłaŁękno jest budowa dwupasmowej drogi i dwupoziomowego skrzyżowaniaprzy ul. Traugutta i alei Wojska Polskiego z parkingami typu”Bike&Ride” i „Park&Ride”, przystankamiautobusowymi i tramwajowymi oraz pieszymi i rowerowymi ciągami.

Podpisaną umowę śmiało można określićmianem przełomowej, bo to pierwsze porozumienie o tak potężnymdofinansowaniu z perspektywy unijnej 2014-2020″ – powiedziałzachodniopomorski marszałek Olgierd Geblewicz. „Projekt łączyw sobie aż trzy strategiczne elementy. To transportdrogowy, rowerowy, a także kolejowy, bowiem Szczecińska KolejMetropolitalna będzie odgrywała istotna rolę” – dodał.

Koszt węzła Łękno oszacowano na blisko 100 mln zł,z czego 73 mln zł to dofinansowanie z Regionalnego ProgramuOperacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-2020.Koniec robót zaplanowano na grudzień 2020 r.

Prezydent Szczecina Piotr Krzystek podkreślał, żeważna dla miasta inwestycja wspierana jest w ramach ZintegrowanychInwestycji Terytorialnych.

Zintegrowane Inwestycje Terytorialne to narzędziesłużące wdrażaniu funduszy unijnych wpływających nazrównoważony rozwój miast i ich obszarów funkcjonalnych – wynikaz informacji zachodniopomorskiego urzędu marszałkowskiego.

Na Pomorzu Zachodnim Zintegrowane InwestycjeTerytorialne obejmują Szczeciński Obszar Metropolitalny orazKoszalińsko-Kołobrzesko-Białogardzki Obszar Funkcjonalny. Wobecnej unijnej perspektywie finansowej dla tego typu inwestycji wpierwszym przypadku zaplanowano ponad 109 mln euro, a drugim 40 mlneuro. (PAP)

res/ je/