Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Hulajnogi elektryczne wjechały do Szczecinka. Od razu pojawiły się problemy

infobike
23.05.2023 18:15
16 maja na ulicach Szczecinka pojawiły się e-hulajnogi TIER. Mieszkańcy do swojej dyspozycji mają 150 jednośladów. Za cały system wypożyczeń oraz za same hulajnogi odpowiada prywatny operator. Jednak część mieszkańców mylnie zakłada, że hulajnogi udostępniane są – podobnie jak rowery – przez szczecinecką Komunikację Miejską.

Miejski przewoźnik prowadzi wypożyczalnię rowerów, jednak z hulajnogami nie ma nic wspólnego. Może oprócz tego, że hulajnogi nieco utrudniają życie użytkownikom rowerów miejskich.

Mamy taki problem, że ludzie zostawiają hulajnogi w naszych stacjach rowerowych, po prostu wstawiając je do stojaków na rowery. To skutkuje tym, że później użytkownicy naszych rowerów mają problem, żeby odstawić wypożyczony rower do stacji. Mieliśmy już takie przypadki zgłaszane przez kilka osób, że hulajnogi stoją w stacjach rowerowych. Użytkownicy naszych rowerów kończąc jazdę muszą najpierw odstawiać cudze hulajnogi, żeby zrobić miejsce na wpięcie roweru. A wiadomo, że to zajmuje chwilę, a czas za wypożyczenie roweru leci. Dlatego prosimy użytkowników hulajnóg, żeby pozostawiali je poza obrębem SWRM – mówi nam Tomasz Merk, prezes Komunikacji Miejskiej.

To nie jedyne przypadki w ciągu zaledwie tygodnia, kiedy użytkownicy hulajnóg utrudniają innym życie.

Mieliśmy też taką sytuację, gdzie wpłynęła do nas skarga na kierowcę od jednej z pasażerek. Autobus zatrzymał się w zatoce i po otwarciu drzwi okazało się, że naprzeciwko środkowego wyjścia stoi hulajnoga, przez co utrudnia wyjście pasażerom. Pasażerka zwróciła uwagę kierowcy, natomiast kierowca nie bardzo mógł odjechać w przód lub w tył, bo zatoka ma taką długość, jaką ma i autobus już zajmował cała przestrzeń. Poza tym po otwarciu drzwi blokują się hamulce, więc żeby podjechać kawałek trzeba najpierw zamknąć drzwi, żeby odblokować hamulce. To nie jest tak, że autobus może w dowolnym momencie ruszyć i kawałek odjechać. Plus ograniczeniem jest miejsce w zatoce autobusowej - poinformował Tomasz Merk

Prezes szczecinieckiej Komunikacji Miejskiej dodał, że zdarzają się takie sytuacje z udziałem hulajnóg, ale tego też się należało spodziewać, bowiem tego typu hulajnogi mają to do siebie, że można je zostawić wszędzie. Na pewno też nie wszyscy, którzy je wypożyczają, zdają sobie sprawę z tego, że te hulajnogi nie należą do miasta i są przyzwyczajeni, że wypożyczone rowery odstawia się do stacji i teraz podobnie robią z hulajnogami.