Konsorcjum Orange Polska i Roovee operatorem Płockiego Roweru Miejskiego do 2025 roku
Konsorcjum spółek Orange Polska i Roovee zostało wybrane przez Miejski Zarząd Dróg na operatora systemu Płockiego Roweru Miejskiego do 2025 r. Z końcem 2022 r. wygasła umowa z poprzednim operatorem - spółką Nextbike, która obsługiwała płockie wypożyczalnie rowerów przez pięć lat.
Jak poinformował we wtorek Urząd Miasta Płocka (Mazowieckie), tamtejszy Miejski Zarząd Dróg w ogłoszonym przetargu na operatora systemu Płockiego Roweru Miejskiego z jednośladami 4G wybrał konsorcjum spółek Orange Polska - lider konsorcjum oraz Roovee z ofertą na prawie 3,3 mln zł, czyli ponad 4,7 tys. zł miesięcznie za prowadzenie jednej stacji wypożyczania jednośladów - z uwzględnieniem ośmiu miesięcy w roku przez trzy lata.
W postępowaniu, jak przekazano w informacji, odpadła oferta spółki NB Serwis na kwotę ponad 4,3 mln zł, czyli nieco ponad 6,2 tys. zł miesięcznie za prowadzenie jednej stacji rowerowej.
Według płockiego Urzędu Miasta tańsza oferta - konsorcjum Orange Polska oraz Roovee "mieściła się w budżecie Miejskiego Zarządu Dróg, który planował wydać na prowadzenie systemu Płockiego Roweru Miejskiego przez najbliższe trzy lata 3,6 mln zł".
W ramach procedury przetargowej spółce NB Serwis przysługuje złożenie odwołania. "Wybór konsorcjum Orange Polska i Roovee nie oznacza automatycznie zakończenia przetargu. Odrzucony oferent ma możliwość odwołania się od decyzji komisji przetargowej, procedura może więc jeszcze potrwać" - zaznaczył Urząd Miasta Płocka.
Planuje się, że wypożyczalnie z nowym operatorem systemu Płockiego Roweru Miejskiego mogłyby rozpocząć działalność maksymalnie do dwóch miesięcy od podpisania umowy.
Jak zaznaczył płocki Urząd Miasta, od tego sezonu rowery dostępne w tamtejszych wypożyczalniach "będą w technologii 4G". Każdy z nich będzie wyposażony - w tylnej części, pod bagażnikiem - w komputer pokładowy i GPS, co umożliwi wypożyczenie pojazdu, przy czym po wcześniejszej rejestracji w systemie można będzie skorzystać z aplikacji i kodu QR lub posłużyć się numerem telefonu komórkowego, na którym odebrać będzie można numer PIN do wypożyczenia.
"Rower w technologii 4G nie potrzebuje tzw. dokowania na stacji. Będziemy go wypożyczać i oddawać w specjalnie wyznaczonych i oznakowanych poziomą linią strefach, w których staną konwencjonalne stojaki" - wyjaśniono w informacji o zmianach w systemie Płockiego Roweru Miejskiego.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Stref wypożyczeń i zwrotu jednośladów o powierzchni ok. 35-40 metrów kw. będzie w Płocku 29, stojaków łącznie 340 - przeważnie po 12 na strefę. Strefy zostaną wyznaczone w tych samych miejscach, w których funkcjonowały stacje poprzedniego systemu Płockiego Roweru Miejskiego. Łącznie do dyspozycji ma być tam 290 fabrycznie nowych jednośladów w technologii 4G.
Pozostawienie roweru poza wyznaczoną strefą, jak zapowiedział płocki Urząd Miasta, "będzie wiązało się z koniecznością uiszczenia kary w wysokości 180 zł". Poza tym cennik usługi wypożyczeń jednośladów nie zmieni się - nadal pierwsze 20 minut jazdy będzie za darmo, za pierwszą godzinę zapłacimy 1 zł, za dwie - 2 zł.
Jak podkreślił Urząd Miasta Płocka, korzystający wcześniej z usług operatora Nextbike mogą wystąpić o wpłacone na konto spółki i niewykorzystane wcześniej środki zgodnie z regulaminem systemu Płockiego Roweru Miejskiego.
Miejski Zarząd Dróg ogłosił w styczniu postępowanie na uruchomienie, zarządzanie i eksploatację systemu Płockiego Roweru Miejskiego w latach 2023-2025 w związku z wygaśnięciem pięcioletniej umowy ze spółką Nextbike, która obsługiwała wypożyczalnie jednośladów w Płocku od 2018 r.
Dotychczas płockie wypożyczalnie rowerów działały każdego roku w sezonie rozpoczynającym się 1 kwietnia i kończącym 30 listopada.
źródło: PAP