To może być ostatni rok funkcjonowania Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego
W 2023 roku bydgoszczanie będą mogli wciąż korzystać z roweru miejskiego. Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej podpisał umowę z firmą BikeU na roczną obsługę systemu. Nowy kontrakt oznacza też istotną zmianę dla użytkowników.
Od dwóch lat Bydgoski Rower Miejski funkcjonował w ramach tzw. systemu pomostowego – operator podpisywał umowę na 12 miesięcy i bazował na istniejących stacjach oraz rowerach. Rozwiązanie wprowadzono w związku z mniejszym niż kilka lat wcześniej zainteresowaniem wypożyczaniem dwóch kółek.
Warto dodać, że w sezonie 2022 roku z systemu skorzystało zaledwie sześć tysięcy osób, które dokonały 54 tysięcy wypożyczeń – i to mimo zanotowanego w końcówce czerwca wzrostu popularności związanego ze strajkiem pracowników MZK i wydłużeniem czasu darmowego korzystania z 20 minut do godziny.
ZDMiKP zastosuje system pomostowy także w zbliżającym się sezonie 2023 – pod koniec 2022 roku ZDMiKP ogłosił przetarg na roczną obsługę BRA. Wygrała go firma BikeU, która zajmowała się systemem w latach 2015-2020. Wartość kontraktu to ponad 1,2 miliona złotych.
Nowy sezon roweru miejskiego w Bydgoszczy rozpocznie się 1 marca. Korzystających z niego mieszkańców czeka istotna zmiana – wydłużenie czasu darmowego wypożyczenia z 20 do 30 minut. To właśnie tego typu przejazdy od zawsze cieszyły się największą popularnością wśród użytkowników BRA.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
ZDMiKP podkreśla, że w 2023 roku po raz ostatni zdecydował się na podpisanie umowy pomostowej na obsługę Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego.
Wraz z zespołem ds. polityki rowerowej działającym przy Prezydencie Miasta Bydgoszczy, wypracujemy nowe zasady funkcjonowania systemu BRA lub podejmiemy decyzję o wykorzystaniu środków finansowych na wzmacniania sieci dróg rowerowych w mieście – wyjaśniał Tomasz Okoński, rzecznik prasowy ZDMiKP.