Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Chorzów: wszystko jasne co dalej z Rowerem Miejskim. Kajteroz wróci, ale nie teraz

infobike
21.07.2022 13:15
Władze Chorzowa rozstrzygnęły przetarg na obsługę Kajteroz, czyli systemu rowerów miejskich i podpisały już umowę z Nextbike, która będzie odpowiedzialna za jego obsługę. Na rowery trzeba jednak poczekać do września

Jak informuje Marcin Michalik, zastępca prezydenta Chorzowa, rowery pojawią się w Chorzowie na początku września i będą dostępne do końca sezonu rowerowego. Nie precyzuje jednak, kiedy sezon będzie się kończył. Według wiceprezydenta "tak wynika z podpisanej umowy".

Innym powodem, dla którego mieszkańcy Chorzowa dopiero jesienią będą mogli skorzystać z miejskich jednośladów jest nie tylko późno podpisana umowa na obsługę systemu Kajteroz. Nie bez znaczenia jest także fakt ich przekształcenia z III w IV generację. Operator ma na to 45 dni. Samo przekształcenie, choć czasochłonne ma jednak przynieść wiele korzyści.

Dzięki przekształceniu rowerów w IV generację uda się zabezpieczyć te pojazdy przed osobami, które nie potrafią z nich korzystać - zauważa Marcin Michalik, 

Michalik podkreśla jednocześnie, że kradzieże, czy niszczenie rowerów w Chorzowie były sporym problemem.

IV generacja rowerów w porównaniu do III przyniesie też zmiany dla użytkowników.  Rowery zostaną wyposażone w moduły GPS oraz w nowe zabezpieczenia. Nie będzie trzeba już mechanicznie wpinać ich w stojaki, tylko będzie je można zablokować  zdalnie, za pomocą aplikacji 

Urząd Miasta w Chorzowie nie informuje jak długo będzie obowiązywać umowa pomiędzy miastem a firmą Nextbike. Pewne jest jednak, że jest ona złożona z kilku etapów. Pierwszy z nich obejmuje wspomniane przekształcenie rowerów w jednoślady IV generacji. Drugi to świadczenie usługi operatorską polegającą na zarządzaniu i utrzymaniu systemu miejskich rowerów, a także kompleksowym serwisie i magazynowaniu jednośladów. Z kolei trzeci i ostatni etap stanowi poddanie rowerów posezonowej konserwacji.