Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rowery Mevo 1.0 pojechały do Szczecina na przegląd. Potem zasilą flotę nowego Mevo

infobike
22.02.2022 12:14
Dokładnie 1194 rowery, które pozostały po niedokończonej realizacji systemu roweru publicznego Mevo 1.0, ruszyły w poniedziałek 21 lutego w drogę do Szczecina. Tam przejdą przegląd oraz modernizację, by powrócić i zasilić flotę Mevo 2.0.

O przewiezieniu błękitnych “Mevek” z systemu 1.0 do Szczecina Obszar Metropolitalny Gdańsk-Gdynia-Sopot poinformował na profilu Mevo - Rower Metropolitalny na Fb.

Zgodnie z umową “Mevy” mogą być wykorzystane w nowym systemie według uznania wykonawcy jako rowery zwykłe lub rowery elektryczne. CityBike Global planuje włączyć je do systemu jako rowery tradycyjne - czytamy w poście. 

Zgodnie z założeniami Mevo 2.0 - pozostała część floty, czyli 3 100 rowerów, będzie składać się z pojazdów elektrycznych, wszystkie będą nowe i dostarczone przez włoskiego producenta rowerów Vaimoo. 

Model nowego “elektryka” wykonawca systemu - CityBike Global - zaprezentował podczas podpisania umowy z OM GGS, co miało miejsce 8 lutego br., a rower był gruntownie sprawdzany i testowany przez przedstawicieli Obszaru na etapie przetargu.

Błękitne rowery przejść mają serwis i modernizację, by wygodnie się na nich jeździło i stały się nieco lżejsze (obecnie ważą ok. 32 kg). Pojazdy z pewnością “schudną” o ciężar wymontowanych z nich silników i baterii. 

Dlaczego wywieziono je akurat do Szczecina? W tym mieście siedzibę i zaplecze serwisowe ma firma GeoVelo, która jest podwykonawcą Mevo 2.0.