Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jaki powinien być Rower Miejski? W Zielonej Górze trwa dyskusja

infobike
20.01.2022 18:15
Umowa z operatorem  Zielonogórskiego Roweru Miejskiego skończyła się a cały system został zdemontowany i wywieziony do magazynów. Miasto przymierza się do wyłonienia kolejnego na następne lata. Zielonogórski radny chciałby zmian w funkcjonowaniu systemu.

Jaki powinien być ten nowy rower miejski? To pytanie zadał miejski radny Marcin Pabierowski i jednocześnie przedstawia swoją wizję funkcjonowania systemu.

Miasto będzie szukać nowego operatora dla roweru miejskiego i warto najpierw przeprowadzić konsultacje z mieszkańcami. Co by zmienili, co dodali do roweru miejskiego. Zbliża się umowa z nowym operatorem i potrzebna jest nowa specyfikacja– komentuje radny Pabierowski.

Przedstawia także kilka swoich pomysłów. Między innymi proponuje wprowadzenie wspólnej karty miejskiego transportu, która obejmowałby transport publiczny i miejski.

A może strefa aby zostawić rower w dowolnym miejscu za dodatkową opłatą? I w ten sposób konkurować z hulajnogami? A może bilet miejski na transport łączony – proponuje radny.

Dodaje także, że jeśli mają pojawić się stacje, to należałoby zastanowić się nad ich lokalizacjami. I umożliwiać poruszanie się rowerami miejskimi w ciekawe, rekreacyjne miejsce w Zielonej Górze. 

Ludzie nie mogą rekreacyjnie spędzić czasu na ciekawych obiektach w nowym mieście. Inwestujemy w nowe parki Kiełpin czy Ochla i tam rower miejski nie dojedzie. Mamy perłę w koronie Zatonie i tam też rower miejski nie dojedzie. Mamy miasto Drzonków rekreacja odpoczynek zawody sportowe i tam rower miejski nie dojedzie. Pałac w Kisielinie centrum kultury i tam też rower nie dojedzie. Taki projekt nowego roweru uatrakcyjnia miasto dla mieszkańca i turysty – wyjaśnia Pabierowski.  

Dodaje, że stacje sponsorowane mogłyby się pojawić przy galeria handlowych.

Jaki powinien być system?

Pabierowski sugeruje również aby zadać pytanie czy mieszkańcy chcą roweru rodzinnego z siodełkami dla dzieci jak w  Poznaniu i  czy powinien być tylko rower tradycyjny czy również w części operator powinien wyposażyć system w rower miejski elektryczny z uwagi na przewyższenia czy dojazdy do pracy osób ubranych na „galowo” czy dla seniorów.

Radny wystosował także serię pytań do zielonogórskich urzędników:

1. Czy powinny być tylko stacje roweru czy lepiej stworzyć strefę roweru miejskiego aby zakończyć jazdę w dowolnym miejscu i pozostawić rower miejski poza stacją za dodatkową opłatą np. urząd, szkoła, firma,

2. Czy konieczne są nowe stacje roweru miejskiego ? (Zatonie – Pałac, Ochla- park, Strefa – Kisielin, Stacja przy schronisku dla zwierząt, Pałac w Kisielinie, cmentarz)

3. Gdzie brakuje ścieżek rowerowych ? Rozbudowa ścieżek rowerowych. Zgłoszenia mieszkańców. ul. Zacisze, ul. Świerkowa (osiedle leśne) ul. Działkowa,

4. Cena przejazdu, ile darmowych minut.

5. Czy powinien być w systemie tylko rower tradycyjny a może też w części postawić na rower elektryczny?

6. Dostosowanie przestrzeni starówki. Wykonanie rozwiązań typu Woonerf. Bezpieczne przestrzenie dla pieszych i rowerzystów, a jednocześnie posiadające niezbędną obsługę komunikacyjną, w tym parkingową.