Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kraków: jak funkcjonowała pilotażowa wypożyczalnia rowerów elektrycznych?

infobike
11.01.2022 16:15
Od maja do listopada elektryczne rowery dostępne przy parkingu Park&Ride Czerwone Maki w Krakowie zostały wypożyczone łącznie 3050 razy. Krakowscy urzędnicy podsumowali pierwszy pełny sezon wypożyczalni.

Rowery przeszły posezonowy przegląd i obecnie oczekują do wiosny na rozpoczęcie nowego sezonu. O statystyki jedynego funkcjonującego w Krakowie miejskiego systemu wypożyczania rowerów zapytał prezydenta miasta radny Łukasz Wantuch.

Z odpowiedzi dowiadujemy się m.in., że darmowa pilotażowa wypożyczalnia rowerów elektrycznych uruchomiona została przy wykorzystaniu zakupionych dzięki unijnemu dofinansowaniu 43 rowerów. W minionym roku działała ona od 6 maja do 30 listopada, w dni powszednie. Był pierwszy pełny sezon – w 2020 roku system był dostępny jedynie przez nieco ponad miesiąc.

System umożliwiał wypożyczenie i zwrot roweru na terenie Stacji Systemy Park-e-bike zlokalizowanej w obrębie P&R czerwone Maki. Użytkownicy Systemu mogli jednak korzystać z rowerów i pozostawić je w trybie “postoju” w dowolnym ogólnodostępnym miejscu na terenie Krakowa i Skawiny.

Usługa spotkała się z zainteresowaniem użytkowników. Łącznie rowery zostały wypożyczone 3050 razy, przy czym w lipcu i sierpniu były to odpowiednio 657 i 583 wypożyczenia. 

Jak zapewniają krakowscy urzędnicy  wszystkie rowery są sprawne i tylko w jednym z jednośladów konieczna jest wymiana elektronicznego komponentu. Zgodnie z obietnicami ratusza elektryki mają wrócić na ulice Krakowa na wiosnę 2022 roku.