We Francji zakazali reklamy roweru bo…tworzyła klimat strachu przez samochodami. [FILM]
Francuski urząd kontroli reklam zakazał emisji reklamy holenderskich rowerów, bo – jak stwierdził – tworzyła ona klimat strachu przed samochodami.
Reklama emitowana była wcześniej w telewizji holenderskiej i niemieckiej. Pokazuje ona czarny samochód, w którym odbijają się m.in. auta stojące w korku, kominy i migające światła wozu strażackiego. Pojazd topi się i przekształca w najnowszy e-rower holenderskiej firmy VanMoof.
Francuski urząd kontroli reklam Autorité de régulation professionalnelle de la publicité (ARPP) uznał, że reklama roweru niesłusznie dyskredytuje przemysł motoryzacyjny.
„Niektóre obrazy odbijające się w samochodzie są naszym zdaniem stronnicze i dyskredytują cały sektor samochodowy” – poinformował ARPP w liście przesłanym VanMoof. „Obrazy fabryk/kominów i wypadku tworzą klimat strachu” – dodał.
Francuski kodeks reklamy zabrania wykorzystywania strachu i cierpienia w reklamach.
Jak podała agencja AFP, VanMoof twierdzi, że organ regulacyjny broni interesów francuskiego przemysłu motoryzacyjnego.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Założyciel firmy, Taco Carlier, powiedział, że nie będzie dostosowywać reklamy, aby można było ją wyemitować we Francji. „Reklama telewizyjna była emitowana dwa tygodnie wcześniej w Holandii i Niemczech. Tam spot został dobrze przyjęty przez społeczeństwo. W reklamie samochody odzwierciedlają wyścig szczurów z przeszłości, zachęcając widzów do przemyślenia sposobów transportu w mieście, aby zapewnić czystszą, bardziej ekologiczną przyszłość” – stwierdził.
„Nie możemy sobie pozwolić na stawianie całych sektorów w złym świetle. To ważny warunek uczciwej konkurencji. W niektórych obszarach ta reklama idzie za daleko, z niepotrzebnymi obrazami, takimi jak dym z kominów fabrycznych, które nie mają nic wspólnego z przemysłem samochodowym” – ocenił Stéphane Martin, przewodniczący ARPP. (PAP)
A oto zakazana reklama:
„