Posłowie pytają o elektryczne rowery. Co z dopłatami?
Obecnie rządowymi dopłatami objęte są tylko samochody o napędzie ekologicznym. Wszystko wskazuje na to, że wkrótce może to ulec zmianie. O wsparcie będą mogli starać się również przyszli posiadacze dwukołowych elektryków.
Poselska interpelacja skierowana do Ministerstwa Klimatu dotyczy dofinansowania zakupu rowerów elektrycznych w ramach Funduszu Niskoemisyjnego Transportu. Modernizacja przepisów ma przyczynić się do popularyzacji elektromobilności wśród Polaków oraz będzie istotnym elementem budowania Smart Cities.
Rowery elektryczne: sposób na rozładowanie korków i redukcję smogu
Poruszanie się po mieście rowerem elektrycznym to dobry sposób na ominięcie korków w godzinach szczytu. Posiadacze elektryków mogą korzystać z buspasów oraz z wyłączonych dla pojazdów spalinowych ulic. Co istotne, pojazdy takie nie emitują spalin. Korzystanie z nich pozwala więc zmniejszyć smog, który jest wyzwaniem zwłaszcza w dużych miastach.
Ważnym argumentem za tworzeniem rozwiązań wspierających rozwój mikroelektromobilności są też koszty, zarówno ich zakupu, jak i użytkowania
Plusem jazdy rowerem elektrycznym jest także to, że nie powoduje ona zmęczenia, tak jak jazda na standardowym jednośladzie. Silnik elektryczny wspomaga również jazdę w trudniejszym terenie.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Infrastruktura dla elektryków
Elementem, który często pojawia się w dyskusji na temat rozwoju elektromobilności w Polsce jest odpowiednia infrastruktura. Dzisiaj stacje do ładowania jednośladów elektrycznych nie są popularne, ale w miarę rozwoju elektrycznej mikromobilności staną się powszechne.
Już w maju 2020 r., na dworcach PKP linii helskiej we Władysławowie i na Helu maja pojawić się modułowe stacje ładowania i parkowania oraz wypożyczalnia jednośladów elektrycznych. To rozwiązanie zapewni podróżującym infrastrukturę dla alternatywnej, przyjaznej dla środowiska formy transportu oraz ma na celu zmniejszenie zapotrzebowania na miejsca parkingowe przy węzłach komunikacyjnych.
„