Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Gliwice unieważniły przetarg na obsługę roweru miejskiego

infobike
10.02.2020 14:39

Pod znakiem zapytania stoi uruchomienie Gliwickiego Roweru Miejskiego wkwietniu tego roku. Prawdopodobnie termin ulegnie zmianie ponieważ miastounieważniło przetarg na obsługę roweru miejskiego. Do przetargu zgłosiła sięfirma Nextbike Polska i zaoferowała kwotę znacznie wyższą niż zakładano.

Co dalej z Gliwickim Rowerem Miejskim?

W styczniu Gliwice ogłosiłyprzetarg na nowego operatora roweru miejskiego, który miał poprowadzićwypożyczalnię od 1 kwietnia do 30 listopada. Wypożyczalnia ma składać się zminimum 20 stacji, z których każda wyposażona ma być w 1 terminal z panelem informacyjnymi sterującym. Każda stacja ma posiadać średnio 15 stojaków rowerowych i średnio10 rowerów. GRM ma składać się ze 195 rowerów, w tym dwa tandemy i trzy roweryfamilijne/cargo. System ma mieć przynajmniej 10 zapasowych rowerów. Po 30listopada operator ma zdemontować system i dokonać rozliczenia z klientami.

Najprawdopodobniej nie uda sięuruchomić systemu 1 kwietnia. Powodem takiego stanu rzeczy jest unieważnienieprzetargu na obsługę roweru miejskiego. Do przetargu zgłosiła się tylko jednafirma – Nextbike Polska – która wyceniła swoje usługi znacznie drożej niżzakładały to plany miasta.

30 listopada 2019 roku zakończyłsię trzeci i ostatni rok współpracy miasta z Nextbike Polska, firmą, któraobsługiwała gliwicką wypożyczalnię. Podczas sezonu 2019 system składał się z 15stacji i 150 rowerów, z których skorzystano 84,8 tysiąca razy.

Nowy przetarg

Gliwice widziały rosnącezainteresowanie wypożyczalnią, dlatego planowały powiększenie floty w 2020roku. Dlatego, jak informuje gliwicki Urząd Miejski, ogłoszono przetarg nazorganizowanie, zarządzanie i eksploatację systemu miejskich wypożyczalnirowerów, w ramach którego miało działać 20 stacji. Po gliwickich ulicachjeździłoby wówczas 200 rowerów miejskich. Miasto przeznaczyło na ten cel 702tys. zł.

Do udziału w przetargu zgłosiłasię tylko jedna firma – dotychczasowy organizator systemu – Nextbike PolskaS.A. Zaoferowała swoje usługi za 1157184 zł. To o ponad 100 proc.więcej za jedną stację w miesiącu w porównaniu z poprzednimi sezonami. W ramachpoprzedniej umowy z Nextbike miesięczny koszt zarządzania i eksploatacji jednejstacji wynosił 3450,20 zł. W tym roku Miasto planowało przeznaczyć na tozadanie 4387,50 zł, jednak firma chce aż 7232,40 zł – czytamy naoficjalnym serwisie internetowym Gliwic.

Miasto zdecydowało się nieodpisywać umowy na warunkach zawartych w ofercie Nextbike i przygotować nowyprzetarg. Gliwice biorą pod uwagę możliwość uruchomienia systemu z rowerami IVgeneracji, czyli takimi, które nie wymagają stacji dokujących.