Warszawa. Podsumowanie akcji Rower to pojazd
WWarszawie zakończyła się akcja promowania wśród rowerzystówdrogowego savoir-vivre pt. Rower to pojazd. Kampania trwała od marcado października.
Urządm.st. Warszawy wraz z operatorem rowerów miejskich Veturilo firmąNextbike oraz strażą miejską zainaugurował kampanięspołeczno-edukacyjną pod hasłem „Rower to pojazd” 21marca. Organizatorem i pomysłodawcą akcji był Zarząd DrógMiejskich.
Sześćproblemów rowerzystów
Organizatorzychcieli zmierzyć się z sześcioma różnymi problematycznymisytuacjami związanymi z poruszaniem się na rowerze po mieście.Były to: jazda po chodniku, niesygnalizowanie manewru skrętu, brakobowiązkowego oświetlenia roweru, nielegalna i niebezpieczna jazdapod prąd jednokierunkowymi pasami dla rowerów oraz szeroko pojętażyczliwość wobec pieszych. Hasłem przewodnim spinającymwszystkie tematy było właśnie “Rower to pojazd”.
Widocznina ulicach, widoczni w sieci
Kampaniatrwała od marca do października włącznie. Napoczątek na ulice Warszawy wyjechało 300 rowerów Veturilo,wyposażonych w panele z hasłami, które promowały kampanię. Odobrych manierach na drodze przypominało również specjalnemalowanie farbą zmywalną wykonane w obrębie wybranych terminaliVeturilo i na drogach dla rowerów. Zamieściliśmy też baneryreklamowe w aplikacji mobilnej oraz na stronie internetowejwarszawskiego roweru publicznego – informuje oranizator kampanii,który przygotowałrówniez cykl sześciu krótkich filmów, zktórych każdy był poświęcony innemu tematowi poruszanemu wramach akcji “Rower to pojazd”. W internecie klipy zostałyobejrzane łącznie około 160 tysięcy razy. Dodatkowo w ramachdobrej współpracy materiały te zostały rozesłane do wszystkichurzędów dzielnic w celu wyświetlania np. na ekranach w WydziałachObsługi Mieszkańca.
Działaniemdodatkowym było przekazywanie do warszawskich serwisów rowerowychmateriałów edukacyjnych oraz promocyjnych związanych z akcją.Broszurę “Dobre Maniery” można było dostać m.in. w popularnymMobilnym Serwisie Rowerowym, który przez całe lato działał wweekendy na ulicy Ząbkowskiej.
Akcjeedukacyjne
Elementemprojektu były pleneroweakcje edukacyjne, którychcelem było wykorzystanie retro stylizacji, by rozmawiać oprzepisach oraz drogowym savoir-vivre.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Odwiedziliśmyłącznie sześć dzielnic po obydwu brzegach Wisły. Edukatorówmożna było spotkać m.in. w Porcie Czerniakowskim, na PoluMokotowskim, na Plaży Wilanów, na ul. Targowej czy też w alei KEN.Nasz stylowy zespół wziął też udział w Nocy Muzeów, festiwaluOtwarta Ząbkowska oraz Wielkim Warszawskim Pikniku Rowerowym.Łącznie na te działania przeznaczyliśmy blisko 80 godzin –informuje ZDM.
WsparcieStraży Miejskiej
Wakcji zaangażowani byli też stołeczni strażnicy miejscy.Uruchomionezostały dedykowane kampanii patrole. Zadaniami tworzących jefunkcjonariuszy były przede wszystkim profilaktyka i edukacja. Wprzypadku popełnienia mniejszej wagi wykroczenia (np. braku pełnegowyposażenia roweru) interwencje kończyły się na pouczeniu.Zamiast z mandatem, rowerzyści odjeżdżali z uzupełnionymoświetleniem, nowym dzwonkiem, znaczkami i naklejkamiprzypominającymi o konieczności przestrzegania przepisów. Jakinformuje ZDM, łącznie na te działania przeznaczono ponad 100godzin.
Akcjazostała rozszerzona o udział strażników w ponad 30 piknikachrodzinnych, podczas których prowadzili konkursy propagujące m.in.bezpieczne i kulturalne zachowania w czasie jazdy na rowerze. Sprawybezpieczeństwa i miejsca rowerzystów w ruchu drogowym były głównymtematem 6 z tych imprez, w których trakcie Straż Miejska prowadziłaszkolenia i konkursy w specjalnie zaaranżowanym, mobilnym miasteczkuruchu drogowego.
„