Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

W Bydgoszczy powstaną nowe drogi rowerowe

infobike
20.03.2019 15:50

Bydgoszcz przygotowuje się do realizacjinowych inwestycjirowerowych. Chodzi o drogi rowerowe wzdłużulic Focha i Kruszwickiej,wokół placu Poznańskiego i przy placu Teatralnym. Projekty zostałyskonsultowane z mieszkańcami.

Nowe drogi rowerowe budujemy w oparciu o najlepsze wzorce.Chodzi nie tylko o techniczne parametry. O inwestycjach zawszerozmawiamy z mieszkańcami i osobami, które będą korzystać zrowerowych tras. Budowa dróg rowerowych w ścisłym centrum miastawiąże się ze stosunkowo dużymi nakładami. Jednak to niezbędnyelement sprawnie funkcjonującego miasta, uwzględniającego potrzebywszystkich uczestników ruchu, także rowerzystów. Liczę, że nowedrogi rowerowe zachęcą kolejne osoby do poruszania się poBydgoszczy własnym lub miejskim rowerem – powiedziałprezydent Bydgoszczy, Rafał Bruski

Konsultacje społeczne

Miast przeprowadziło konsultacje społeczne z przedstawicielamiśrodowisk rowerowych. Konsultowano kolejność budowy drógrowerowych. Jak informuje bydgoski magistrat, w opinii rowerzystównowe trasy w Śródmieściu zapewnią przede wszystkim jeszczewiększą spójność sieci rowerowej. Poza tym pozwolą nabezpieczny przejazd z zachodniej części Bydgoszczy aż na StareMiasto. Nowe inwestycje doskonale uzupełnią też wcześniejszedziałania związane z wybudowaniem dróg rowerowych wzdłuż ul.Grunwaldzkiej, wokół ronda Grunwaldzkiego i trasy od węzłaGarbary w kierunku dworca kolejowego. Umożliwią poza tym bezpiecznepodróże rowerzystom korzystającym ze szlaku wzdłuż KanałuBydgoskiego.

Szczegóły inwestycji

Projekt budowy drogi rowerowej na ul. Focha zakłada na odcinku odronda Grunwaldzkiego do mostów Solidarności budowę nowejwydzielonej drogi dla rowerów po południowej stronie ulicy (popółnocnej stronie na odcinku Grottgera-Multikino trasa zostaławybudowana w trakcie przebudowy węzła Garbary). Na moście drogadla rowerów zostanie wydzielona na chodniku bitumicznym za pomocąoznakowania poziomego. Ruch pomiędzy operą i pl. Teatralnym maodbywać się na wspólnej jezdni na zasadach ogólnych – czytamyna oficjalnej stronie internetowej Bydgoszczy.

W projekcie ujęte zostały niezbędne korekty układu drogowego –jezdni, przystanków komunikacji publicznej, chodników – bezktórych niemożliwe byłoby zaprojektowanie infrastruktury dla ruchurowerowego.

Do tego zadania włączone zostanie też wybudowanie dróg rowerowychprzy placu Teatralnym. Zapewnią one bezpieczny przejazd m.in. nakierunku Stare Miasto-Gdańska. Do ruchu rowerowego zostanie teżdostosowana sygnalizacja świetlna.

Przy ul. Kruszwickiej drogi rowerowe powstaną po obu stronachjezdni. Wydzielona droga rowerowa będzie funkcjonować na całejdługości po stronie zachodniej (przy centrum handlowym). Niezbędnabędzie do tego korekta jezdni, która w części południowejzostanie zawężona do dwóch pasów ruchu.
Po stroniewschodniej część trasy wytyczona zostanie w formie pieszojezdnioraz z wykorzystaniem jezdni parkingowej (zakończenie ul.Kordeckiego). Rowerzyści będą mogli korzystać też z tunelułączącego plac Poznański z ulicą Dolina.Drogi rowerowe powstanąteż wokół placu Poznańskiego. Wykonane zostaną też nowe zatokiautobusowe na wylocie ul. Szubińskiej i Stromej.

Na uruchomienie zadań przy ul. Focha iKruszwickiej zarezerwowano w budżecie 6,8 mln zł. Warto podkreślić,że większość przedsięwzięćzwiązanych z budową dróg i ścieżek rowerowych realizowana jestwraz z innymi inwestycjami: rozbudową ulic, rewitalizacją parków,modernizacją wiaduktów itp. Więcej informacji o tego typuzadaniach znajduje się w tekście „Więcejrowerowych dróg” – informuje miastoBydgoszcz.