Dolnośląskie uchwala koncepcję sieci tras rowerowych
Czy na Dolnym Śląsku powstanie spójna siećtras rowerowych? Zarząd województwa zrobił ku temu ważny krok:przyjął uchwałę koncepcji sieci głównych trasrowerowych w województwie dolnośląskim.
Uchwała jestjednym z filarów Dolnośląskiej Polityki Rowerowej. Dokumentma stanowić podstawę do budowy spójneji hierarchicznej sieci tras rowerowych w województwie dolnośląskim.W tym celu w opracowaniu zaproponowano szkielet głównych trasrowerowych regionu, na który składa się 11tras o łącznej długości 1676 km.
Pobierzkoncepcję sieci głównych tras rowerowych (mapa) (PDF, 2,5 MB)
Systematycznabudowa infrastruktury rowerowej na przebiegu wytyczonych trasprzyczyni się do rozwoju turystycznej,rekreacyjnej i komunikacyjnej mobilności rowerowej wwojewództwie. W konsekwencji można spodziewać się rosnącegoruchu turystycznego naobszarach wzdłuż tras, a także zwiększeniaudziału ruchu rowerowego w strukturze podróży w obszarachaglomeracji miejskich leżącychna trasach głównych. Rozwój mobilności rowerowej na Dolnym Śląskuprzyniesie także dalsze korzyści w postaci m.in. promocjiobszarów wiejskich leżącychz dala od głównych ośrodków regionu, lepszegozdrowia i samopoczucia mieszkańców (azatem niższych kosztów opieki zdrowotnej) czy też zmniejszenianatężenia i uciążliwości ruchu samochodowego.Równie istotnymi czynnikami przemawiającymi za rozwojem ruchurowerowego w regionie są jego efektywnośći bezemisyjność,tak ważne w świetle trwającej transformacji energetycznej DolnegoŚląska, Polski i Unii Europejskiej – informujeInstytut Rozwoju Terytorialnego we Wrocławiu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„