Czy Nextbike zostanie w Kaliszu?
W przetargu na kompleksową obsługę rowerumiejskiego w Kaliszu wystartowała jedna firma – dotychczasowy operator systemu – Nextbike Polska. Powstał problem: oferowana cenajest o ponad 1 mln zł wyższa od zakładanej przez miasto.
Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Kaliszu otworzyłofertę 20 marca. Na realizację zadania pt.: „Świadczenie usługipolegającej na uruchomieniu, zarządzaniu i kompleksowejeksploatacji systemu roweru miejskiego w Kaliszu w latach 2018-2020″miasto przeznaczyło 2 204 535,90 zł. Oferta Nextbike Polskaprzekroczyła tę kwotę o ponad 1 mln zł i wyniosła 3 239 820,00zł.
Na najbliższej sesji Rady Miejskiej zostanie podjętadecyzja, czy miasto przeznaczy więcej środków na uruchomieniesystemy wypożyczalni rowerów.
Jeśli władze Kalisza znajdą dodatkowe pieniądze,system, zgodnie z przetargowymi zapisami, ruszy 1 maja. Zwycięzaprzetargu obsłuży trzy sezony kaliskiego roweru miejskiego: od1.5.2018 roku do 31.10.2018 roku, od 1.4.2019 r. do 31.10.2019 rokuoraz od 1.4.2020 roku do 31.10.2020 roku.
Kalisz chce uruchomić miminum 26 stacji, w którychznajdzie się 240 rowerów, w tym 208 rowerów standardowych, 25rowerów dziecięcych, 3 rowerów typu cargo oraz 4 rowerów typutandem. Nextbike zaproponowało uruchomienie 30 stacji, w tymdodatkowo sześć tandemów i 12 rowerów cargo.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Podczas ostatniego sezonu Kaliski Rower Miejski składałsię z 12 stacji i 105 rowerów. W 2017 roku rowery wypożyczano ponad 35 tys. razy, a w systemie zarejestrowało się 3400 osób.
„