ZTM Gdańsk i trzyletni kontrakt na tramwaje wodne
21 lutego Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku ogłosiłprzetarg na świadczenie linii F5 i F6 tramwajami wodnymi przez okres trzechlat. Poprzedni kontrakt wygrała Żegluga Gdańska. Jak będzie tym razem?
Przypomnijmy, że w 2015 r. ZTMGdańsk wybrał do realizacji komunikacyjnego zadania Żeglugę Gdańską. Wówczas w przetarguwzięły udział dwie firmy:
-
Żegluga Gdańska, która zażądałaza obsługę tych linii przez trzy lata ponad 7,3 mln zł
-
Emmet Cruise z Warszawy zeznacznie niższą kwotą – 4,6 mln zł.
Szacunkowa kwota przeznaczona naten cel wyniosła ponad 7,7 mln zł. Trzy lata temu w 95 proc. o wyborzedecydowała cena, a w 5 proc. udzielenie rabatu na sprzedaż biletów. Ostatecznymzwycięzcą, mimo wyższej o 2,7 mln zł oferty, została znów Żegluga Gdańska.Dlaczego? Wykonawca Emmet Cruise nie wniósł wadium.
Zakres wodnego zadania
Gdańskie przystanki tramwaju wodnego to:
-
A F5: Żabi Kruk – Westerplatte – Brzeźno Żabi Kruk– Zielony Most – TargRybny- Wiosny Ludów – Nabrzeże Zbożowe – Nabrzeże Barkowe-Twierdza Wisłoujście-Westerplatte- Nowy Port Latarnia Morska – Brzeźno.
-
B F6: Targ Rybny – Narodowe Centrum Żeglarstwa – Sobieszewo Targ Rybny –Wiosny Ludów –Narodowe Centrum Żeglarstwa – Sobieszewo.
Rejsy na liniach F5 i F6 odbywać się będą w godzinach od 9:00 do 21:00 wgrozkładu rejsów przedstawionych przez Zamawiającego. Termin realizacji umowywskazuje się od 1.5.2018 r. do 30.9.2020 r. przy czym świadczenie usługinastąpi w terminach:
a) od 1 maja do 30 września 2018 roku,
b) od 1 maja do 30 września 2019 roku,
c) od 1 maja do 30 września 2020 roku.
Linię F5 w weekendy, święta oraz wyznaczone dni od maja do czerwca oraz wewrześniu obsługiwać będzie 1 statek „mały” (pojemność nie mniej niż 50 osób ico najmniej 5 rowerów); odbywać się będzie 6 rejsów dziennie (jeden rejs –pojedyncze przepłyniecie statkiem pomiędzy przystankiem pierwszym a ostatnim).W okresie wakacyjnym linię obsługiwać będą 2 statki „małe” (każdy: nie mniejniż 50 osób i co najmniej 5 rowerów); odbywać się będzie 12 rejsów dziennie(jeden rejs – pojedyncze przepłyniecie statkiem pomiędzy przystankiem pierwszyma ostatnim) we wszystkie dni tygodnia.
Linię F6 w weekendy, święta oraz wyznaczone dni od maja do czerwca oraz wewrześniu obsługiwać będzie 1 statek „mały” (nie mniej niż 50 osób i co najmniej5 rowerów); odbywać się będzie 6 rejsów dziennie (jeden rejs – pojedynczeprzepłyniecie statkiem pomiędzy przystankiem pierwszym a ostatnim). W okresiewakacyjnym linię obsługiwać będzie 1 statek „duży” (pojemność nie mniej niż 100osób i co najmniej 10 rowerów); odbywać się będzie 6 rejsów dziennie (jedenrejs – pojedyncze przepłyniecie statkiem pomiędzy przystankiem pierwszym aostatnim) we wszystkie dni tygodnia.
Łącznie w okresie realizacji zamówienia planuje się, że: na linii F5 jedenstatek „mały” będzie pływał maksymalnie przez 292 dni, drugi statek „mały”będzie pływał maksymalnie przez 212 dni; na linii F6 statek „mały” będziepływał maksymalnie przez 80 dni, statek „duży” będzie pływał maksymalnie przez212 dni.
Gdańska flota
Aby podejść do tego zamówienia należy wykazać sięposiadaniem trzech statków – dwóch „małych” i jednego „dużego”. Statek „mały” – dwie jednostki – wymagania:
a) wiek nie więcej niż 15 lat (rok budowy od 2003),
b) długość całkowita KLW max 20 m,
c) szerokość całkowita KLW max 5,0 m,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
d) wysokość całkowita max 2,5 m,
e) zanurzenie kadłuba do KLW max 1,0 m,
f) statek całkowicie lub częściowo zadaszony,
g) wyposażony w dostępny dla pasażerów WC i umywalkę,
h) prędkość minimum 7 węzłów,
i) duża manewrowość jednostki (np. z podwójnym napędem lubster strumieniowy),
j) jednostki pływające są statkami pasażerskimisiostrzanymi.
k) możliwość jednorazowego przewozu nie mniej niż 50 osób.
l) możliwość jednorazowego przewozu dla co najmniej 5rowerów.
Statek „duży” – jedna jednostka wymagania:
a) wymiary statku (szerokość i wysokość) winny uwzględniaćograniczenia wynikające z żeglugi pod mostem kolejowym koło Przeróbki naMartwej Wiśle.
b) prędkość minimum 7 węzłów,
c) duża manewrowość jednostki (np. z podwójnym napędem lubster strumieniowy),
Gdańskie wymagania
Najważniejsze wymagania finansowane w tym zamówieniu sąnastępujące: środki finansowe lub zdolność kredytowa nie mniejsza niż 1 000000,00 PLN oraz OC na sumę gwarancyjnąmin. 500 000 PLN (słownie: pięćset tysięcy złotych).
Co do doświadczenia, zamawiający wymaga od oferentówwykazania się w ciągu 3 lat przynajmniej jedną usługą polegającej na przewozieosób drogą morską lub w żegludze śródlądowej w podobnym zakresie jakprzedstawiono w opisie przedmiotu zamówienia.
Wymagany termin realizacji zamówienia to start zaplanowanona 01/05/2018 a koniec na 30/09/202. Z kolei termin składania ofert wyznaczono na dzień 4 kwietnia.
„