Rowerowe inwestycje na poznańskich Winogradach
W ramach projektu z Poznańskiego BudżetuObywatelskiego na Winogradach ma powstać infrastruktura rowerowa. Rada osiedla ma jednak wątpliwości.
Nowa infrastruktura to drogi i pasy rowerowe m.in. naul. Słowiańskiej i Murowie. Projekt zakłada powstanie drógrowerowych w pasach drogowych ulic. Na większości odcinków mająto być wytyczone pasy dla rowerów, a przy skrzyżowaniach śluzyrowerowe.
Na realizację inwestycji przewidziano 400 tys. zł. Wjej ramach mają powstać rowerowe ułatwienia na całym obszarzeWinograd. Wg Urzędu Miejskiego najważniejszym jego elementem jestSłowiańska Trasa Rowerowa czyli pasy rowerowe wraz z niezbędnymiuzupełnieniami w ciągu ulicy Słowiańskiej od ulicy KsięciaMieszka I aż do Wilczaka. Trasa zbierze ruch rowerowy zwinogradzkich osiedli i połączy z głównymi ciągami rowerowymi wkierunku centrum: ulicami Księcia Mieszka I i Szelągowską. Drugimelementem projektu jest parking rowerowy na końcu planowanej trasy,przy przystanku PST Słowiańska. Trzeci element projekt topowszechny kontraruch rowerowy na uspokojonych, jednokierunkowychuliczkach w całym rejonie.
Wątpliwości Rady Osiedla Nowe Winogrady
Rada Osiedla Nowe Winogrady Południe ma wątpliwościdotyczące niektórych rozwiązań. Urząd Miasta Poznania odpowiada,że projekt zmian w ul. Murawa nie jest jeszcze zatwierdzony, aewentualne zmiany na tej ulicy nie będą na razie wprowadzane zpowodu planowanej na ten rok przebudowy Mostu Lecha. W związku z tąinwestycją prawdopodobny jest większy ruch samochodów na ul.Murawa.
W przypadku ul. Murawa na fragmencie od skrzyżowania zul. Słowiańską w kierunku ul. Winogrady oraz od tego samegoskrzyżowania w kierunku ronda Solidarności realizacja inwestycjiodbędzie się kosztem pasów dla samochodów, bo na obu tychodcinkach ruch samochodów zostanie zawężony do jednego pasa. RadaOsiedla Nowe Winogrady Południe ma wątpliwości co do tego pomysłu- informuje oficjalny portal internetowy Poznania.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
– Zastanawiamy się, czy to dobre rozwiązanie, abyul. Murawa zawężać do jednego pasa ruchu kosztem budowy ścieżekrowerowych, zwłaszcza, iż po obu stronach są dość szerokiechodniki, mało uczęszczane, które można by było wykorzystać.Podzielamy zamiłowanie włodarzy naszego miasta do rowerów, ale nieaż takim kosztem – informuje rada na swoim profilu na Facebooku.
„