Kto obsłuży prom na Jeziorze Gopło?

infoship
04.12.2017 10:47

Gmina Kruszwica ogłosiła przetarg na obsługę przeprawypromowej „Ostrówek II” na Jeziorze Gopło pomiędzy miejscowościami Złotowo iOstrówek, utrzymania jej w ciągłej zdolności żeglugowej, w tym jednostkipływającej i urządzeń nadbrzeżnych.

Zamówienie obejmuje okres rocznej obsługi przeprawypromowej. Oferent wartość zamówienia musi określić za okres 12 miesięcy orazwartość obsługi za jeden miesiąc. Zuwagi na przepisy oraz warunki pogodowe istnieje możliwość kilkumiesięcznychprzerw w obsłudze przeprawy promowej. W tym okresie obsługujący przeprawę nieotrzyma wynagrodzenia.

Co do doświadczenia, gmina wymaga od oferentów wykazania sięw ciągu 3 lata wykonaniem co najmniej 1 usługę polegającą na obsłudze przeprawypromowej o wartości minimum 100.00,00 zł

Wykonawca musi też udokumentować, że dysponuje lub będziedysponował osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. minimum 3 osobamiposiadającymi patenty żeglarskie przewoźnika żeglugi śródlądowej.

O tym, jakie firmy powalczą o to zamówienie dowiemy się najwcześniej5 grudnia, kiedy zaplanowano otwarcie ofert. Do tej pory prom obsługiwała firma Nadgoplańska Komunikacja Autobusowa.

Ostrówek jak nowy

Przypomnijmy, że do czerwca 2017 r. trwały prace remontowepromu „OSTRÓWEK II” w miejscowości Złotowo. Remont miał na celu odnowienieświadectwa klasy żeglugowej oraz uzyskanie świadectwa zdolności żeglugowejwydawanych przez Polski Rejestr Statków.

Na czas remontu mieszkańcy gminy mogli korzystać zkomunikacji zastępczej – łodzi osobowej, która pływała codziennie od wczesnychgodzin porannych do późnego wieczora. Wyremontowany prom został ponownieuruchomiony 7 sierpnia br. Od tego dnia korzystać z niego mogą zarówno osobypiesze jak i pojazdy.

Wykonawcą remontu była firma Zakład OgólnobudowlanyWielobranżowy Stanisław Żak ul. Ogrodowa 14, 88-150 Kruszwica. Zakres pracobejmował:

•części podwodne i nadwodne kadłuba promu zostałyoczyszczone metodą piaskowania.

•wykonano konserwację farbą okrętową podkładową, farbąnawierzchniową oraz farbą antyporostową,

• wymalowanowszystkie znaki i nazwy na kadłubie,

• wykonano przegląd wciągarki kotwicznej wraz z jejkonserwacją,

•wykonano przegląd wind służących do podnoszenia iopuszczania klap wyjazdowych wraz z ich konserwacją,

•wykonano piaskowanie i malowanie pokładu pod drewnianymibelkami,

•wykonano demontaż starego i montaż nowego drewnianegopokładu bocznego, belek drewnianych oddzielających pokład główny od pokładów,belek drewnianych pokładu głównego,

•wymiono rolki kierunkowe liny głównej promu, płytywodoodporne na klapach najazdowych oraz blachy poszycia kadłuba promu,

•zamontowano nowye barierki ochronne oraz cztery pokrywy stalowe do wietrzników komór

•sprawdzono szczelność komór wypornościowych oraz wykonanopomiar poszycia kadłuba