Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koniec sezonu Pruszkowskiego Roweru Miejskiego

infobike
06.11.2017 11:25

Niedziela, 5listopada, był ostatnim dniem działania sezonu Pruszkowskiego RoweruMiejskiego. W najbliższych dniach rowery powędrują do magazynu. Rower miejski wPruszkowie działał pilotażowo przez dwa miesiącu. Firma Nextbike Polska,operator systemu, przedstawi miastu wnioski i rekomendacje.

Pruszków to kolejnemiasto w aglomeracji warszawskiej, które zdecydowało się testować roweryNextbike. Własne systemy obok Warszawy mają już Konstancin-Jeziorna,Michałowice i Grodzisk Mazowiecki, przetarg w tej sprawie ogłosiło Piaseczno– mówi Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska.

Użytkownicywszystkich tych systemów mogą bez dodatkowej rejestracji wypożyczać roweryNextbike we wszystkich miastach, w których są one dostępne, a więc w Warszawiei okolicach, ale też m.in. w Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu, Lublinie i innychmiastach w Polsce i na świecie, które widzą wartość w kompatybilności.

Dwie stacjesponsorskie

Dwie spośród sześciu stacji Pruszkowskiego Roweru Miejskiegobyły sponsorowane przez MLP Group, jednego z liderów branży parkówlogistycznych w Polsce. Stacje służyły pracownikom, ale też okolicznymmieszkańcom. Najchętniej jeżdżono z nich w kierunku WKD Pruszków i na Jasną.

Rekomendacje NextbikePolska

Po zakończeniu programu pilotażowego Nextbike Polskaprzygotuje dla Miasta podsumowanie zawierające najważniejsze dane orazrekomendacje dotyczące docelowego kształtu Pruszkowskiego Roweru Miejskiego.

Najpopularniejszestacje

Największą popularnością cieszyła się stacja wypożyczeńrowerów przy dworcu WKD Pruszków. Odnotowano na niej ponad 1/3 wszystkichwypożyczeń! Stacja ta była również najpopularniejszym miejscem oddawaniarowerów. Mieszkańcy chętnie łączyli jazdę rowerem z transportem kolejowymwykorzystując rower na pierwszych i ostatnich kilometrach podróży – informuje NextbikePolska.

To tendencja, którąobserwujemy w wielkich aglomeracjach. Dlatego zawsze rekomendujemy lokalizacjęstacji rowerowych między innymi właśnie w pobliżu centrów przesiadkowych.Umożliwia to optymalne wykorzystanie roweru jako jednego z elementów transportuintermodalnego – tłumaczy Tomasz Wojtkiewicz.