Prawie 8 mln zł na dwie trasy rowerowe w Zielonej Górze
24 października zielonogórski magistrat zawarł umowę z wykonawcą dwóch nowych tras rowerowych w południowej części miasta. Łącznie będą miały ponad 11 km długości. Kosz inwestycji to prawie 8 mln zł – poinformowała Monika Zapotoczna z Urzędu Miasta Zielona Góra.
Nowe trasy w rejonie Ochli, Drzonkowa i Zatonia (obecnie w granicach miasta – PAP) mają zostać oddane do użytku na początku sierpnia przyszłego roku.
Ich nawierzchnie będą bitumiczne, a trasy częściowo zostaną zaopatrzone w oświetlenie. Przy obu znajdą się parkingi rowerowe wykonane z kostki betonowej. Ponadto będą miały zjazdy do posesji i do okolicznych lasów. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm z Nowej Soli.
To kolejne zadanie dotyczące rozbudowy modernizacji i rozbudowy sieci dróg rowerowych w Zielonej Górze. Na początku września br. tamtejszy magistrat podpisał umowę z wykonawcą prac związanych m.in. z budową kładki pieszo-rowerowej nad ul. Sikorskiego oraz modernizacją i przystosowaniem do tego typu ruchu nieczynnego wiaduktu kolejowego nad al. Wojska Polskiego.
Obecnie w Zielonej Górze jest ok. 69 km ścieżek rowerowych. Po zakończeniu zaplanowanych inwestycji ich długość wzrośnie do 104 km. Cały projekt ma zostać zakończony do końca września 2018 roku i kosztować ponad 30 mln zł.
Pieniądze na realizację ścieżek rowerowych w Zielonej Górze w 85 proc. będą pochodziły z tzw. ZIT-u, czyli unijnych środków z RPO Lubuskie 2020. Resztę miasto dołoży z własnego budżetu.
Poniżej przedmiotem umowy w szczegółach:
1. TRASA Z5b wzdłuż ul. Ochla – Kożuchowska od ul. Ochla – Sosnowa do Kiełpina i dalej do ul. Drzonków – Modrzewiowa
2. TRASA S4 od ul. Jędrzychowskiej – do ul Zatonie – Strumykowa
W ramach przedsięwzięcia wykonane zostaną :
• Budowę ścieżki rowerowej o nawierzchni bitumicznej
• Budowa miejsc postojowych dla rowerzystów o wymiarach 10,0 x 2,0m o nawierzchni z kostki betonowej
• Budowa przepustu łukowo – kołowego
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
• Wykonanie rozbiórki pozostałości budynku gospodarczego (mur z cegły)
• Budowę i/lub rozbudowę zjazdów na prywatne posesje oraz na drogi wewnętrzne
• Budowę i/lub rozbudowę zjazdów na tereny leśne
• Budowę i przebudowę peronów dwóch przystanków autobusowych z kostki betonowej,
• Regulacje istniejących rowów przydrożnych
• Zabezpieczenie skrzyżowań z istniejącym podziemnym uzbrojeniem terenu.
„