Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

23 tyś. wypożyczeń elektrycznego Veturilo

infobike
03.10.2017 18:44

W ciągu miesiąca elektryczne rowery Veturilobyły wypożyczane ponad 23 tyś. razy. Pierwszy system rowerówelektrycznych w Polsce składa się z 10 stacji, ustawionych wzdłużSkarpy Warszawskiej, i 100 jednośladów.

Tosukces!” –podsumowuje Tomasz Wojtkiewicz, prezes Nextbike Polska,operatora Veturilo – „Wciągu miesiąca odnotowaliśmy ponad 23 tysiące wypożyczeńrowerów elektrycznych. To średnio ponad 230 wypożyczeń wprzeliczeniu na rower i 670 wypożyczeń dziennie. I to mimo bardzodeszczowej pogody„.Dzienny rekord wypożyczeń padł w czwartek, 31 sierpnia. Roweryelektryczne wypożyczono tego dnia aż 1706 razy.

Operator odnotował średnio ponad 230 wypożyczeń wprzeliczeniu na rower i 670 wypożyczeń dziennie. Rekord dziennejliczby wypożyczeń padł 31 sierpnia, kiedy rowery elektryczne wWarszawie wypożyczono 1706 razy. 

Z przekazanych przez operatora statystyk wynika, żeśredni czas jednego wypożyczenia roweru elektrycznego to 18 minut i14 sekund. Najpopularniejszą stacją jest Metro Nowy Świat –Uniwersytet, a najpopularniejszą trasą przejażdżka z NowegoŚwiatu do Centrum Nauki Kopernik – informuje PAP.

Elektryczne Veturilo można wypożyczać i oddawać najednej z dziesięciu stacji. Można je łatwo odróżnić dziękispecjalnym, zielonym oznaczeniom i nieco innym, wyższym słupkom, doktórych przypinamy rowery. Słupki wyposażone są w ładowarki,które uzupełniają baterię roweru podczas postoju na stacji. Ztego powodu rower elektryczny można zwrócić jedynie wpinając godo słupka. Jeżeli stacja jest pełna, należy poszukać wolnegosłupka na kolejnej stacji.

Średni czas jednegowypożyczenia roweru elektrycznego to 18minut i 14 sekund.Najpopularniejszą stacją jest MetroNowy Świat – Uniwersytet,a najpopularniejszą trasą przejażdżka z NowegoŚwiatu do CentrumNauki Kopernik.”Przed uruchomieniemsystemu obawialiśmy się, że użytkownicy będą z rowerówelektrycznych korzystać głównie przy podjazdach pod Skarpę. Wefekcie na Powiślu będzie brakować rowerów, a stacje na TrakcieKrólewskim będą pełne„– mówi TomaszWojtkiewicz. –”Ruch rozkłada sięjednak bardziej równomiernie. Na „elektrykach” równie chętniezjeżdżamy ze Skarpy, podjeżdżamy pod nią, ale też jeździmywzdłuż niej. To pokazuje, że rowery elektryczne świetniesprawdzają się również na płaskim terenie„.

Rowery elektryczne – najważniejszeinformacje:

  • Rower elektryczny to nie skuter – silnik elektryczny nie będzie pedałował za Ciebie, tylko Ci to ułatwi

  • Rower elektryczny wyposażony jest we wzmocnione hamulce rolkowe uruchamiane przy kierownicy; nie ma hamulca nożnego (torpedo) jak standardowe Veturilo

  • Rower elektryczny musi się ładować – możesz go wypożyczyć i oddać tylko na specjalnych stacjach wpinając w elektrozamek; jeśli stacja jest przepełniona, poszukaj innej

  • Pamiętaj, by sprawdzić poziom naładowania baterii; jazda po wyczerpaniu baterii jest możliwa, jednak ze względu na wyższą wagę roweru, będzie bardziej męcząca

  • Nie wszyscy wiedzą, że jedziesz na rowerze elektrycznym – pamiętaj, by zachować zasady bezpieczeństwa i nie łamać przepisów