Rusza akcja Trzymaj czystą Wartę!
21 czerwca, wraz z początkiem wakacji, rozpoczyna siękampania edukacyjna, dotycząca utrzymania czystości nad Wartą. Bohaterowiekampanii – święci Piotr i Paweł – będą zachęcać osoby wypoczywające nad rzekądo sprzątania po sobie i przekonywać, że utrzymanie porządku to wspólnaodpowiedzialność poznaniaków.
Tereny nadwarciańskie przyciągają coraz więcej osób, którechętnie spędzają czas nad rzeką. Zainteresowanie Wartą rośnie dzięki bogatej ofercie sportowej i rekreacyjnejterenów nadrzecznych. Działają plaże miejskie, port rzeczny i tramwaj wodny.Dostępne są otwarte boiska i miejsca do grillowania. Wartostrada spina kolejneodcinki trasy pieszo-rowerowej na obu nadbrzeżach. W okolicy Warty funkcjonująteż punkty gastronomiczne i rozrywkowe.
– Nad Wartą wypoczywa coraz więcej osób. To dowód na to, żewarto dbać o rozwój infrastruktury nad naszą rzeką. I to powód do tego, żebywesprzeć ciężką pracę osób sprzątających brzegi Warty sygnałami, że wszyscyjesteśmy odpowiedzialni za to w jakich warunkach odpoczywamy i przede wszystkimza to, że każdy jest odpowiedzialny za swoje śmieci – mówi Tomasz Lisiecki,z-ca dyrektora Gabinetu Prezydenta.
Bohaterami kampanii są postacie z herbu Poznania – święciPiotr i Paweł, którzy porzucili na chwilę swoją pracę i zajęli się sprzątaniemrzeki, przypominając, że jest wspólnym dobrem i powinniśmy wszyscy dbać o jejczystość.
Plakaty i inne materiały promocyjne, w tym wlepki, przypinkii plecaki, będą widoczne w przestrzenimiasta, przypominając o kulturze osobistej nad Wartą. Właściwą postawę ma takżepromować specjalny film.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Działania edukacyjne maja zwrócić uwagę, że utrzymanieczystości to wspólny obowiązek wszystkich bywalców terenów nadwarciańskich.Wciąż pokutuje błędne przekonanie, że odpady powinien posprzątać ktoś inny.Miasto pomaga w utrzymaniu czystości, od ubiegłego roku przy nadbrzeżach stojąkontenery na śmieci i przenośne toalety. Jednak ciężar odpowiedzialności leżypo stronie wypoczywających nad Wartą.
Autorzy kampanii powołują się na podobne doświadczenia, zjakimi od lat mierzy się Warszawa. W stolicy frekwencja nad Wisłą równieżpowoduje duże zaśmiecenie. Dlatego Miasto Poznań chce włączyć do kampanii jaknajwięcej podmiotów, które działają w okolicy Warty. Do współpracy zostalizaproszeni wszyscy gospodarze rzeki, mający realny wpływ na zagospodarowanienabrzeża, m. in. Politechnika Poznańska, KontenerART, Brzeg Wschodni, okolicznesklepy i punkty gastronomiczne.
Kampania „Trzymaj czystą Wartę” potrwa do końcawakacji.
„