Rocznica tunelu pod Martwą Wisłą
24 marca 2016 roku uruchomionotunel samochodowy pod Martwą Wisłą. W rok po inauguracji tunelem przejechalirowerzyści.
Na co dzień fani dwóch kółek nie mają możliwościprzejechania tunelem pod Martwą Wisłą. Ta pojawia się sporadycznie. Dlategoczęść gdańskich rowerzystów skorzystała z okazji i pojawiła się w sobotnieprzedpołudnie, 22 kwietnia, by uczcić pierwszą rocznicę otwarcia podwodnegotunelu.
Na trasie nie było aż takich tłumów, jak rok temu podczasDnia Otwartego. Powodem niższej frekwencji była zapewne wietrzna i zimnapogoda. Ci, którzy jednak zdecydowali się wyjechać z domów w sobotnieprzedpołudnie, zapewniali, że nie żałują ? informuje oficjalny serwisinternetowy Gdańska.
– Pozdrawiam policję,która dla tego wydarzenia w drodze wyjątku nie wystawia mandatów za brakświateł rowerowych – pisał na facebooku Paweł Karczewski, jeden z uczestnikówprzejazdu.
W wydarzeniu wziął też udział prezydent Gdańska PawełAdamowicz. Zapowiedział, że pomysł wspólnego przejazdu podoba się gdańszczanom,dlatego stanie się coroczną tradycją. Kto przegapił urodzinowy przejazd, jegostrata. Ale głowa do góry, bo kolejny przejazd już za rok!
Tunel pod rzeką to pierwszy tego typu obiekt w Polsce. Maponad 1,3 km długości, a w najgłębszym miejscu przebiega pod dnem rzeki 35metrów poniżej lustra wody.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przekop połączył Letnicę z rejonem Westerplatte i PortemPółnocnym. To najważniejszy element Trasy Słowackiego, która wraz z TrasąSucharskiego stanowi tzw. ramę komunikacyjną Gdańska.
Dzięki bezpośredniemu połączeniu z Trasą Sucharskiego orazObwodnicą Południową możliwe było wyprowadzenie poza ścisłe centrum ciężkiegoruchu tranzytowego, co przełożyło się na poprawę bezpieczeństwa ruchu orazjakości powietrza w mieście. Inwestycja przyczyniła się też do poprawykomunikacji pomiędzy terenami przemysłowymi i portowymi położonymi po obubrzegach Martwej Wisły.
„