Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

80 km dróg rowerowych za 241 mln zł

infobike
05.04.2017 19:54

W ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych samorządy metropolii warszawskiej otrzymają ponad 241 mln zł na budowę dróg rowerowych. 

W gminach sąsiadujących z Warszawą po stroniepółnocnej powstanie ponad 77 kilometrów zintegrowanych drógrowerowych. Będę one biegły przez teren ośmiu podwarszawskichgmin: Legionowa, Czosnowa, Jabłonny, Łomianek, Nieporętu, NowegoDworu Mazowieckiego, Radzymina i Wieliszewa. Łączna wartośćdofinansowania projektu w ramach Regionalnego Programu OperacyjnegoWojewództwa Mazowieckiego 2014-2020 to ponad 48 mln złotych(wartość całego projektu to 60 mln zł). Umowę o dofinansowaniepodpisali Wiesław Raboszuk, wicemarszałek województwamazowieckiego oraz Roman Smogorzewski ? Prezydent Legionowa, którejest liderem projektu – informuje Urząd m.st. Warszawy.

W efekcie współpracy Samorządu WojewództwaMazowieckiego, miasta stołecznego Warszawy oraz podwarszawskich gminwybrano w konkursie do realizacji 13 projektów, dzięki którymzostanie powiększona sieć dróg rowerowych w Warszawie i 34 gminachsąsiadujących ze stolicą. Całkowity koszt niemal 330 km tras toprawie 340 mln zł. Samorządy dostaną na to ponad 241 mln złdofinansowania z funduszy europejskich w ramach ZintegrowanychInwestycji Terytorialnych, uwzględnionych w Regionalnym ProgramieOperacyjnym Województwa Mazowieckiego 2014-2020. Projekty zostaływybrane, teraz rozpoczęło się podpisywanie umów na dofinansowanie? swoje umowy podpisały m.in. Warszawa (71,6 mln zł), GrodziskMazowiecki (29,8 mln zł), Marki (23,6 mln zł), Błonie (5,1 mlnzł).

? Dostępność nowoczesnych tras rowerowych wgminach sąsiadujących z Warszawą to bezpośrednia korzyśćrównież dla miasta stołecznego ? przekonuje MichałOlszewski, zastępca Prezydenta m.st. Warszawy. ? Rower todoskonała alternatywa dla mieszkańców podwarszawskich gmin, którzycodziennie dojeżdżają do Warszawy samochodem. Nowymi trasamibędzie można dojechać do przystanku bądź zintegrowanego węzłaprzesiadkowego transportu publicznego.

Sieć dróg rowerowych metropolii warszawskiej utworzykorytarze transportowe zintegrowane z różnymi rodzajami transportupublicznego. Rower jako codzienny środek transportu to zmniejszenieemisji zanieczyszczeń powietrza i hałasu, a także poprawabezpieczeństwa ruchu drogowego. Jednym z głównych kryteriówwyboru konkretnych projektów tras było to, czy tworzą spójnepołączenia międzygminne oraz jak wpisują się w istniejącą jużsieć.

Drugim ważnym argumentem „za” była możliwośćdojechania drogą rowerową do przystanku bądź zintegrowanego węzłaprzesiadkowego transportu publicznego. Trasy wybudowane w ramach ZITzostaną jednolicie oznakowane. Charakterystyczne kolorowe rowerybędą także elementem planowanych akcji informacyjno-promocyjnychzachęcających mieszkańców metropolii do korzystania z rowerówpodczas codziennych dojazdów do pracy, szkoły czy na uczelnię.