Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rowerowa kładka na moście Łazienkowskim na półmetku

infobike
25.03.2017 11:02

Postępują prace nad budową kładki rowerowej na moście Łazienkowskim w Warszawie. Jak informuje Zarząd DrógMiejskich to już półmetek inwestycji, która ma zostać zakończonaw lipcu tego roku.

Po kilkunastu tygodniach robót zaawansowanie pracwynosi dziś 50 proc. Po stronie północnej zamontowane zostały jużwszystkie przęsła kładki. Rozpoczęły się prace po stroniepołudniowej. Jednocześnie trwają roboty związane z budową podpórpod wjazdy. Również te prace są już na ostatniej prostej.Gotowych jest większość podpór ? informuje warszawski ZDM.

Krok po kroku

Aby możliwy był montaż poszczególnych elementówstalowej konstrukcji kładki, wykonane zostały specjalne wieżerobocze ze stalowymi klatkami. Cała konstrukcja przesuwana jest pospecjalnym torze jezdnym, zamontowanym do belek wspornikowych mostu.

Montaż kolejnych segmentów kładki odbywa się wedługściśle określonej kolejności. Na początku każdy kolejny elementkonstrukcji ustawiany jest na platformie roboczej, w określonejpozycji. Kolejny krok to przemieszczenie elementu w miejsce, gdziezostanie wbudowany, jego opuszczenie oraz przykręcenie do wcześniejwykonanych wsporników. Potem następuje ustawienie segmentu wodpowiedniej pozycji i wykonanie spoiny montażowej, łączącej nowyelement z tymi już wcześniej zmontowanymi. Czynności te sąpowtarzane przy kolejnych segmentach. Równolegle z montażemkonstrukcji stalowej kładki, trwają prace związane z wykonaniemramp zjazdowych.

Efekt końcowy

Pod przeprawą będą dwie kładki ? po północnej ipołudniowej stronie. Po stronie śródmiejskiej połączą się oneze ścieżkami na Cyplu Czerniakowskim, po praskiej – z drogąrowerową wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego. Powstanie takżedodatkowa kładka pozwalająca przejechać nad Wałem Miedzeszyńskim(po północnej stronie węzła) która połączy się z nową drogądla rowerów wzdłuż al. Stanów Zjednoczonych. Zachowana zostanierównież rezerwa pod rampę pozwalającą dostać się na plażę iścieżkę rekreacyjną na praskim brzegu Wisły. Kładki pod mostembędą miały szerokość 3,4 m. Dzięki  temu, że będą onepodwieszone poniżej pomostu przeprawy, nachylenia wjazdów nieprzekroczą 6-7 proc. Cała trasa będzie miała własne oświetlenie.Inwestycja jest realizowana w trybie „projektuj i buduj” przezfirmę WPM „Mosty”. Budowa ma się skończyć w lipcu 2017 r.