Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

W marcu rusza Łódzki Rower Publiczny

infobike
23.02.2017 09:22

Z początkiem marca rusza w Łodzi nowy sezon rowerumiejskiego. Uruchomionych zostanie 101 działających w minionym rokustacji z ponad tysiącem rowerów. W tym roku system ma byćrozbudowany.

Łódzki Rower Publiczny (ŁRP) został uruchomiony 30kwietnia ubiegłego roku w ramach budżetu obywatelskiego i kosztowałponad 12 mln zł. Obecnie sieć wypożyczalni w Łodzi to jeden zdwóch największych systemów tego typu w Polsce – obokwarszawskiego.

Do końca listopada 2016 roku w Łodzi miało miejsce64 835 rejestracji użytkowników oraz 1 501 881 wypożyczeńjednośladów. Tomasz Wojtkiewicz, prezes firmy Nextbike, operatoraŁódzkiego Roweru Publicznego, na środowym spotkaniu z mediami,uznał ten wynik za najbardziej spektakularny debiut w historiipolskich systemów rowerowych.

Jak mówił, przygotowania do nowego sezonu firmarozpoczęła z końcem listopada ubiegłego roku. Wszystkie rowerytrafiły do jednego magazynu, dzięki czemu – według niego – możnabyło przeprowadzić ich rzetelny przegląd i konserwację. Stacjezostały sprawdzone i zabezpieczone w grudniu, a jeszcze jeden ichprzegląd czeka firmę przed samym rozwiezieniem rowerów.

W sobotę rano rozpocznie się rozwożenierowerów między stacjami, a po północy z wtorku na środę będziejuż można dokonywać pierwszych wypożyczeń” ? dodaje.

W momencie startu Łódzki Rower Publiczny obejmował100 stacji i 1 000 rowerów. Na początku sierpnia ub. roku zostałrozbudowany o stację sponsorską. Dzięki temu łodzianie moglikorzystać ze 101 stacji i 1 010 rowerów. Według Zarządu Dróg iTransportu w Łodzi w sezonie 2017 można spodziewać się rozbudowysystemu. Planuje się jego poszerzenie o kolejne 103 stacjerozmieszczone na terenie całego miasta.

Zdaniem prezydent Łodzi Hanny Zdanowskiej mieszkańcy”pokochali rower miejski”. Jest przekonana, że ta modabędzie trwać. „Dzięki nowym stacjom i dodatkowym roweromjeszcze więcej mieszkańców będzie miało dostęp do systemu imyślę, że będziemy bić w tym roku kolejne rekordy wypożyczeń„- powiedziała.

Planowane wstępnie lokalizacje miałyby pojawić sięm.in. na osiedlach: Retkinia, Widzew Wschód, Teofilów i Radogoszcz.

Obecnie większość, spośród 101 stacji dokującychwraz z terminalami opłat znajduje się w centrum miasta, m.in. naul. Piotrkowskiej wyznaczono kilkanaście takich punktów, akilkanaście kolejnych znalazło się na odchodzących od głównegodeptaku przecznicach. Pozostałe są w okolicach urzędów, uczelniwyższych, m.in. Uniwersytetu Łódzkiego przy ul. Narutowicza, orazPolitechniki Łódzkiej na al. Politechniki. W ruchliwych miejscach,takich jak np. Przystanek Centrum, stacje znajdują się pod dwóchprzeciwległych stronach skrzyżowania.

Od południowej strony Łodzi najdalej wysuniętyterminal znajdzie się w okolicach szpitala im. M. Kopernika; odstrony zachodniej – przy dworcu Łódź Kaliska; od strony północnejbędzie to skrzyżowanie ul. Łagiewnickiej i Pojezierskiej; odstrony wschodniej w pobliżu Centralnego Szpitala KlinicznegoUniwersytetu Medycznego przy ul. Pomorskiej. Operator systemu przypomina, że konto użytkownikaŁódzkiego Roweru Publicznego jest aktywne, czyli umożliwiadokonywanie wypożyczeń tylko wtedy, gdy znajduje się na nim, conajmniej 10 zł. (PAP)

jaw/ amac/