Jutro ustawa o przekopie Mierzei Wiślanej w sejmie
27 stycznia na posiedzeniu Sejmu RP odbędzie się pierwszeczytanie rządowego projektu ustawy o inwestycjach w zakresie budowy drogiłączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską.
Połączenie Zalewu Wiślanego i Zatoki Gdańskiej kanałem przez Mierzeję Wiślanąto jedna z priorytetowych inwestycji obecnego rządu. Kanał w nowej sytuacjigeopolitycznej Polski i wschodnich obszarów Unii Europejskiej ma znaczenieprzede wszystkim ze względu na potrzebę zwiększenia bezpieczeństwa tej częściPolski i wschodniej granicy Unii. Bardzo istotne są też aspekty rozwojugospodarczego i turystycznego tych obszarów. Nowa droga wodna umożliwi swobodnążeglugę statków morskich do portu w Elblągu i pozostałych portów ZalewuWiślanego, będących portami Unii Europejskiej.
Zadaniem specjalnej ustawy jest usprawnienie procesu realizacji inwestycji.Zgodnie z założeniami, kanał ma być wybudowany do 2022 roku. Dokumentuwzględnia specyfikę inwestycji w drogi wodne oraz specyfikę inwestora, którymbędzie Urząd Morski w Gdyni.
Realizacja inwestycji umożliwi swobodny i nieograniczony dostęp jednostekMarynarki Wojennej i Straży Granicznej do portów Zalewu Wiślanego. Ponadtobudowa drogi wodnej będzie szansą na rozwój gospodarczy regionu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„