Polskie stocznie wybudują polskie promy?
Polskie stocznie mogą wybudować dwa promypasażersko-samochodowe. Koszt jednego to ponad 100 milionów euro. Jeżeli statkipowstaną, będą pływać ze Świnoujścia do szwedzkiego Ystad. Podczas KongresuMorskiego w Szczecinie podpisano list intencyjny w tej sprawie.
Polskie stocznie mogą wybudować dwa promypasażersko-samochodowe. Koszt jednego to ponad 100 milionów euro. Jeżeli statkipowstaną, będą pływać ze Świnoujścia do szwedzkiego Ystad. Podczas KongresuMorskiego w Szczecinie podpisano list intencyjny w tej sprawie.
Wiceminister gospodarki morskiej, Paweł Brzezicki powiedziałw Szczecinie dziennikarzom, że nowa jednostka będzie miała 224 metry długości.Prom będzie miał około 3 kilometrów linii ładunkowej, a armator może zamówićtakże linię kolejową. Kiedy pierwszy prom może wypłynąć na Bałtyk? WiceministerBrzezicki uważa, że najwcześniejsza data to połowa 2019 roku.
Wiceszef resortu dodał, że koszt jednostki to około 440milionów złotych. Koszt podnosi maszynownia. Statek będzie mógł być zasilanyropą naftową, ale także gazem LNG.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Sygnatariusze podpisali list intencyjny podczasMiędzynarodowego Kongresu Morskiego w Szczecinie. Wśród zamawiających są PolskaŻegluga Bałtycka, Polski Fundusz Rozwoju i bank PKO BP. Wykonawcy totrójmiejskie i szczecińskie stocznie. Nie wiadomo jeszcze czy stocznie zawiążąkonsorcjum, czy też związek producentów. Prace ruszą w przyszłym roku powdrożeniu tak zwanej ustawy okrętowej. (IAR)
„