XV Narada Przednawigacyjna za nami
W szczecińskim porcie odbyła we środę 23 marca br. XV NaradaPrzednawigacyjna zatytułowana ?Polska Żegluga Śródlądowa 2016?.
W trakcie jej trwania zaprezentowano m.in. założenia do Programu rozwojupolskich śródlądowych dróg wodnych. Szczegóły Programu zostaną przedstawione naspecjalnej konferencji, którą Ministerstwo Gospodarki Morskiej i ŻeglugiŚródlądowej zaplanowało na kwiecień br. we Wrocławiu. Głównym punktem Naradybyła Odrzańska Droga Wodna. Wskazywano na jej gospodarcze znaczenie. Rozmawianotakże o działaniach jakie należy podjąć, by z tej rzeki wydobyć potencjałgospodarczy.
Obecnie przedsiębiorstwa w pasie Odrzańskiej Drogi Wodnej generują rocznie blisko10 mln ładunków w obrocie morskim. Szacuje się, że po 2020 roku wolumen tenmoże wzrosnąć do 20 mln ton rocznie. Badania wskazują, że już przy III klasieżeglugowej powstaną warunki dla przejęcia przez transport wodny śródlądowy ok.10 mln ton ładunków rocznie korzystających z transportu morskiego w relacjach zportami w Szczecinie i Świnoujściu.
Obok kwestii odrzańskich w programie Narady znalazły się też takiezagadnienia jak wyzwania stojące obecnie przed branżą śródlądową zwłaszcza wkontekście zmiany przepisów w Niemczech. Uczestnicy mogli także wymieniać siępoglądami w specjalnie zorganizowanych stolikach tematycznych poświęconychinfrastrukturze i eksploatacji oraz wsparciu sektora.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Organizatorami Narady obok Związku Polskich Armatorów Śródlądowych byłyStowarzyszenia ?Teraz Odra? oraz ?Odrą w Świat?.
„