Mazurskie samorządy planują budowę infrastruktury rowerowej
Mazurskie samorządy opracowują trasysieci ścieżek rowerowych, np. Węgorzewo zdecydowało, że na ichterenie rowerem będzie można dojechać ścieżką m.in. doSztynortu i nad brzegiem Święcajt. W przyszłym roku mają powstaćprojekty techniczne wszystkich tras.
Mazurskie samorządy, które działająw Stowarzyszeniu Wielkie Jeziora Mazurskie 2020 opracowują przebiegtras rowerowych w swoich gminach. Trasy te, nazywane Mazurską PętląRowerową, miejscami będą się łączyły z biegnącą przez PolskęWschodnią trasą Green Velo, będą też poprowadzone w taki sposób,by pokazywały najciekawsze miejsca okolicy. Mają być spójnieoznaczone, a na każdej z tras będą miejsca odpoczynku dlacyklistów. W sumie w mazurskich gminach ma powstać 300 km ścieżekrowerowych.
Węgorzewo, które chce być rowerowąstolica Mazur, już zdecydowało, że zbuduje ścieżkę wokółmiasta, nad brzegiem Święcajt, a także do Sztynortu, czyPozezdrza. „Już teraz odwiedza nas sporo rowerzystów, mamynadzieję, że będzie ich jeszcze więcej” – powiedział PAPburmistrz Węgorzewa Krzysztof Piwowarczyk.
Mazurskie samorządy ścieżki rowerowebędą budować w porozumieniu z Lasami Państwowymi, GeneralnąDyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, Zarządem Dróg Wojewódzkich,powiatami oraz powiatowymi zarządami dróg. „Chodzi o to, żeczasami ścieżki trzeba poprowadzić po terenie, który nie jestwłasnością gminy, ale innych instytucji. Stąd koniecznośćwspółpracy” – powiedział PAP burmistrz Mikołajek PiotrJakubowski. To właśnie w tym mieście mieści się siedzibaStowarzyszenia Wielkie Jeziora Mazurskie.
Jakubowski poinformował, że wprzyszłym roku samorządy będą chciały stworzyć projektywszystkich tras rowerowych w gminach. „Plany maja powstać +wpakiecie+ ale realizować je będziemy etapami od 2017 roku„- dodał.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Szacowany koszt budowy ponad 300 kmścieżek rowerowych na Mazurach wynosi ponad 50 mln zł, z czego 40mln zł samorządowcy mają zagwarantowane w nowym ProgramieOperacyjnym Warmii i Mazur.
W ocenie samorządowców zbudowanieprofesjonalnego szlaku rowerowego pozwoli na pokazanie cennychprzyrodniczo miejsc i jednocześnie ochroni je przed”nieskoordynowanym ruchem turystycznym”. Trasy rowerowemają też przysłużyć się rozwojowi gospodarstwagroturystycznych, lokalnych restauracji, czy małych sklepików.(PAP)
„