Trwają Targi Morskie Baltexpo 2015
Już po raz XVIII w Gdańsku odbywają się Międzynarodowe TargiMorskie Baltexpo – największe w Polsce wydarzenie branży morskiej,które jak co roku zgromadziło nie tylko przedstawicieli przedsiębiorstwreprezentujących jeden z najlepiej rozwijających się w krajusektorów gospodarki, ale również przedstawicieli organów administracjirządowej, samorządów i organizacji branżowych.
Obecność na targach zaznaczył także Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A.,który na swoim stoisku już pierwszego dnia miał okazję gościć szereg ważnychosobistości, w tym Podsekretarza Stanu w MinisterstwieInfrastruktury i Rozwoju – Panią Dorotę Pyć, czy Panią MonikęNiemiec-Butryn – Zastępcę Dyrektora Departamentu Transportu Morskiego iBezpieczeństwa Żeglugi w Ministerstwie Infrastruktury iRozwoju.
Jak co roku wydarzenie podzielono na kilka bloków tematycznych takich jak:Infrastruktura Portów i Przemysłu Morskiego, Transport iLogistyka Morska, Żegluga, Bezpieczeństwo i Ochrona Portóworaz Żeglugi, czy Przemysł Okrętowy i Offshore.
Trzydniowemu wydarzeniu towarzyszą także liczne sesje konferencyjne.Pierwszy dzień Baltexpo otworzyła konferencja poświęcona tematyce TransportuMorskiego i Rozwojowi Portów Morskich, w ramachktórej omawiano m.in. zagadnienia dotyczące roli transportu morskiego wobsłudze polskiego handlu zagranicznego i jego znaczeniadla polskiej gospodarki.
W drugiej części dnia specjaliści z branży dyskutowali na tematstanu infrastruktury punktowej i liniowej oraz jej przygotowaniado obsługi polskiego importu. Tu głos zabrali przedstawiciele wszystkich trzechportów polskich, w tym Pani Dorota Raben – Prezes ZarząduMorskiego Portu Gdańsk SA, którzy wraz z ProfesoremAndrzejem Grzelakowskim – moderatorem sesji, podjęli próbę zidentyfikowania izhierarchizowania obecnych potrzeb oraz przyszłych oczekiwań eksporterówi importerów, spedytorów, operatorów logistycznych łańcuchówdostaw, a także przewoźników, operatorów portowych izarządców infrastruktury portowej odnośnie infrastruktury niezbędnej dosprawnej obsługi ładunków polskiego handlu zagranicznego.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Półtoragodzinna sesja posłużyła także określeniu możliwości rozwoju handluzagranicznego drogą morską przez polskie porty morskie. Paneliści dyskutowalitu o dotychczas wprowadzonych udogodnieniach, które przyczyniłysię do wzrostu konkurencyjności polskich portów na rynku europejskim, alerównież poruszono kwestię innych regulacji i niezbędnych dalszychusprawnień, które mogłyby w przyszłości przyczynić się do redukcjizarówno kosztów transportu, jak i logistyki ładunków via portypolskie.
„