Warszawa: powstanie infrastruktura rowerowa nad Wisłą
W latach 2014 – 2020 Warszawa zamierza wydać około 200 mln zł na inwestycje związane z Wisłą i jej najbliższym otoczeniem. W planach jest m.in. przebudowa kolejnego odcinka bulwarów oraz przedłużenie nadwiślańskiego szlaku rowerowego
Fot. um.warszawa.pl
O planach wydatków na inwestycje pod wspólną nazwą 'Dzielnica Wisła’ podczas niedzielnej konferencji prasowej opowiadała prezydent miasta Hanna Gronkiewicz-Waltz i jej pełnomocnik ds. zagospodarowania nadbrzeża Wisły Marek Piwowarski.
Prezydent podkreśliła, że Wisła na warszawskim odcinku – ze względu na praski, dziki brzeg – jest unikatowa na skalę europejską. Takiego nabrzeża nie mają Sekwana w Paryżu czy Tamiza w Londynie.
Przypomniała nadwiślańskie inwestycje, które zostały wykonane w ostatnich latach i te, które są w trakcie realizacji, m.in. multimedialny park fontann na Podzamczu, przebudowę Portu Czerniakowskiego, budowę nadwiślańskiego szlaku rowerowego i pawilonu plażowego w okolicy mostu Poniatowskiego.
Gronkiewicz-Waltz podkreśliła, że w latach 2009 – 2014 miasto wydało na inwestycje nad Wisłą 227 mln zł. Na kolejne, do roku 2020, przeznaczy zaś kolejne 200 mln zł, w tym 50 mln zł na konserwację i modernizację wałów i murków przeciwpowodziowych.
’Chcemy dokończyć budowę bulwarów wiślanych, wybudować nowy ośrodek wodniacki +Przystań Warszawa+, a także kolejne odcinki nadwiślańskiego szlaku rowerowego’ – powiedziała.
Zapowiedziała też m.in. poprawienie dostępności infrastruktury sanitarnej nad rzeką oraz powstanie dwóch kładek dla pieszych w portach żerańskim i czerniakowskim.
Pełnomocnik ds. zagospodarowania nadbrzeża Wisły poinformował, że z ogólnej kwoty 200 mln zł przeznaczonych na inwestycje nad rzeką, na rewitalizację kolejnych odcinków bulwarów miasto wyda ponad 90 mln zł. Na plaże i kąpieliska planuje się wydać 34,4 mln zł, a na budowę ścieżek rowerowych i biegowych – 6,3 mln zł. Kolejne 11 mln zł pochłonie rozwój żeglugi i rekreacji wodnej, m.in. w porcie czerniakowskim, gdzie powstać ma przystań wodniacka.
Kolejne inwestycje dotyczą ścieżek rowerowych. W planach jest m.in. przebudowa mostu nad kanałem do portu żerańskiego, który kiedyś służył do wywożenia popiołów z tamtejszej elektrociepłowni. Po jego modernizacji szlak rowerowy na praskim brzegu Wisły będzie przedłużony aż do Jabłonny.
W latach 2014 – 2020 Warszawa zamierza wydać około 200 mln zł na inwestycje związane z Wisłą i jej najbliższym otoczeniem. W planach jest m.in. przebudowa kolejnego odcinka bulwarów oraz przedłużenie nadwiślańskiego szlaku rowerowego
Fot. um.warszawa.pl
O planach wydatków na inwestycje pod wspólną nazwą 'Dzielnica Wisła’ podczas niedzielnej konferencji prasowej opowiadała prezydent miasta Hanna Gronkiewicz-Waltz i jej pełnomocnik ds. zagospodarowania nadbrzeża Wisły Marek Piwowarski.
Prezydent podkreśliła, że Wisła na warszawskim odcinku – ze względu na praski, dziki brzeg – jest unikatowa na skalę europejską. Takiego nabrzeża nie mają Sekwana w Paryżu czy Tamiza w Londynie.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przypomniała nadwiślańskie inwestycje, które zostały wykonane w ostatnich latach i te, które są w trakcie realizacji, m.in. multimedialny park fontann na Podzamczu, przebudowę Portu Czerniakowskiego, budowę nadwiślańskiego szlaku rowerowego i pawilonu plażowego w okolicy mostu Poniatowskiego.
Gronkiewicz-Waltz podkreśliła, że w latach 2009 – 2014 miasto wydało na inwestycje nad Wisłą 227 mln zł. Na kolejne, do roku 2020, przeznaczy zaś kolejne 200 mln zł, w tym 50 mln zł na konserwację i modernizację wałów i murków przeciwpowodziowych.
’Chcemy dokończyć budowę bulwarów wiślanych, wybudować nowy ośrodek wodniacki +Przystań Warszawa+, a także kolejne odcinki nadwiślańskiego szlaku rowerowego’ – powiedziała.
Zapowiedziała też m.in. poprawienie dostępności infrastruktury sanitarnej nad rzeką oraz powstanie dwóch kładek dla pieszych w portach żerańskim i czerniakowskim.
Pełnomocnik ds. zagospodarowania nadbrzeża Wisły poinformował, że z ogólnej kwoty 200 mln zł przeznaczonych na inwestycje nad rzeką, na rewitalizację kolejnych odcinków bulwarów miasto wyda ponad 90 mln zł. Na plaże i kąpieliska planuje się wydać 34,4 mln zł, a na budowę ścieżek rowerowych i biegowych – 6,3 mln zł. Kolejne 11 mln zł pochłonie rozwój żeglugi i rekreacji wodnej, m.in. w porcie czerniakowskim, gdzie powstać ma przystań wodniacka.
Kolejne inwestycje dotyczą ścieżek rowerowych. W planach jest m.in. przebudowa mostu nad kanałem do portu żerańskiego, który kiedyś służył do wywożenia popiołów z tamtejszej elektrociepłowni. Po jego modernizacji szlak rowerowy na praskim brzegu Wisły będzie przedłużony aż do Jabłonny.