Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa: powstanie infrastruktura rowerowa nad Wisłą

infobike
09.07.2014 23:10

W latach 2014 – 2020 Warszawa zamierza wydać około 200 mln zł na inwestycje związane z Wisłą i jej najbliższym otoczeniem. W planach jest m.in. przebudowa kolejnego odcinka bulwarów oraz przedłużenie nadwiślańskiego szlaku rowerowego

wisla_warszawa_760

Fot. um.warszawa.pl

O planach wydatków na inwestycje pod wspólną nazwą 'Dzielnica Wisła’ podczas niedzielnej konferencji prasowej opowiadała prezydent miasta Hanna Gronkiewicz-Waltz i jej pełnomocnik ds. zagospodarowania nadbrzeża Wisły Marek Piwowarski.

Prezydent podkreśliła, że Wisła na warszawskim odcinku – ze względu na praski, dziki brzeg – jest unikatowa na skalę europejską. Takiego nabrzeża nie mają Sekwana w Paryżu czy Tamiza w Londynie.

Przypomniała nadwiślańskie inwestycje, które zostały wykonane w ostatnich latach i te, które są w trakcie realizacji, m.in. multimedialny park fontann na Podzamczu, przebudowę Portu Czerniakowskiego, budowę nadwiślańskiego szlaku rowerowego i pawilonu plażowego w okolicy mostu Poniatowskiego.

Gronkiewicz-Waltz podkreśliła, że w latach 2009 – 2014 miasto wydało na inwestycje nad Wisłą 227 mln zł. Na kolejne, do roku 2020, przeznaczy zaś kolejne 200 mln zł, w tym 50 mln zł na konserwację i modernizację wałów i murków przeciwpowodziowych.

’Chcemy dokończyć budowę bulwarów wiślanych, wybudować nowy ośrodek wodniacki +Przystań Warszawa+, a także kolejne odcinki nadwiślańskiego szlaku rowerowego’ – powiedziała.

Zapowiedziała też m.in. poprawienie dostępności infrastruktury sanitarnej nad rzeką oraz powstanie dwóch kładek dla pieszych w portach żerańskim i czerniakowskim.

Pełnomocnik ds. zagospodarowania nadbrzeża Wisły poinformował, że z ogólnej kwoty 200 mln zł przeznaczonych na inwestycje nad rzeką, na rewitalizację kolejnych odcinków bulwarów miasto wyda ponad 90 mln zł. Na plaże i kąpieliska planuje się wydać 34,4 mln zł, a na budowę ścieżek rowerowych i biegowych – 6,3 mln zł. Kolejne 11 mln zł pochłonie rozwój żeglugi i rekreacji wodnej, m.in. w porcie czerniakowskim, gdzie powstać ma przystań wodniacka.

Kolejne inwestycje dotyczą ścieżek rowerowych. W planach jest m.in. przebudowa mostu nad kanałem do portu żerańskiego, który kiedyś służył do wywożenia popiołów z tamtejszej elektrociepłowni. Po jego modernizacji szlak rowerowy na praskim brzegu Wisły będzie przedłużony aż do Jabłonny.

 

W latach 2014 – 2020 Warszawa zamierza wydać około 200 mln zł na inwestycje związane z Wisłą i jej najbliższym otoczeniem. W planach jest m.in. przebudowa kolejnego odcinka bulwarów oraz przedłużenie nadwiślańskiego szlaku rowerowego

wisla_warszawa_760

Fot. um.warszawa.pl

O planach wydatków na inwestycje pod wspólną nazwą 'Dzielnica Wisła’ podczas niedzielnej konferencji prasowej opowiadała prezydent miasta Hanna Gronkiewicz-Waltz i jej pełnomocnik ds. zagospodarowania nadbrzeża Wisły Marek Piwowarski.

 

Prezydent podkreśliła, że Wisła na warszawskim odcinku – ze względu na praski, dziki brzeg – jest unikatowa na skalę europejską. Takiego nabrzeża nie mają Sekwana w Paryżu czy Tamiza w Londynie.

 

Przypomniała nadwiślańskie inwestycje, które zostały wykonane w ostatnich latach i te, które są w trakcie realizacji, m.in. multimedialny park fontann na Podzamczu, przebudowę Portu Czerniakowskiego, budowę nadwiślańskiego szlaku rowerowego i pawilonu plażowego w okolicy mostu Poniatowskiego.

 

Gronkiewicz-Waltz podkreśliła, że w latach 2009 – 2014 miasto wydało na inwestycje nad Wisłą 227 mln zł. Na kolejne, do roku 2020, przeznaczy zaś kolejne 200 mln zł, w tym 50 mln zł na konserwację i modernizację wałów i murków przeciwpowodziowych.

 

’Chcemy dokończyć budowę bulwarów wiślanych, wybudować nowy ośrodek wodniacki +Przystań Warszawa+, a także kolejne odcinki nadwiślańskiego szlaku rowerowego’ – powiedziała.

 

Zapowiedziała też m.in. poprawienie dostępności infrastruktury sanitarnej nad rzeką oraz powstanie dwóch kładek dla pieszych w portach żerańskim i czerniakowskim.

 

Pełnomocnik ds. zagospodarowania nadbrzeża Wisły poinformował, że z ogólnej kwoty 200 mln zł przeznaczonych na inwestycje nad rzeką, na rewitalizację kolejnych odcinków bulwarów miasto wyda ponad 90 mln zł. Na plaże i kąpieliska planuje się wydać 34,4 mln zł, a na budowę ścieżek rowerowych i biegowych – 6,3 mln zł. Kolejne 11 mln zł pochłonie rozwój żeglugi i rekreacji wodnej, m.in. w porcie czerniakowskim, gdzie powstać ma przystań wodniacka.

  

Kolejne inwestycje dotyczą ścieżek rowerowych. W planach jest m.in. przebudowa mostu nad kanałem do portu żerańskiego, który kiedyś służył do wywożenia popiołów z tamtejszej elektrociepłowni. Po jego modernizacji szlak rowerowy na praskim brzegu Wisły będzie przedłużony aż do Jabłonny.