Podkarpackie: wpłynęły odwołania w przetargu na budowę tras rowerowych
P {}
Firma Erbud złożyła odwołania do prezesa Krajowej Izby Odwoławczej ws. unieważnionych przetargów na budowę tras rowerowych na Podkarpaciu –poinformowała PAP we wtorek rzeczniczka prasowa Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich Ewa Sudoł-Sikora. Dodała, że firma złożyła odwołania do trzech przetargów.
Budowa ok. 430 kilometrów tras rowerowych w regionie została podzielona na pięć odcinków. Dla każdego z nich został ogłoszony oddzielny przetarg. Kilkanaście dni temu samorząd unieważnił wszystkie przetargi, ponieważ oferty znacznie przekroczyły kwotę zarezerwowaną na ten cel w budżecie województwa –ok. 65 mln zł.
Sudoł-Sikora podkreśliła, że do czasu zakończenia postępowania przed Krajową Izbą Odwoławczą, nie ma możliwości ogłoszenia nowych przetargów. „Planujemy je ogłosić do końca bieżącego kwartału”- dodała. Zaznaczyła, że przy założeniu „pomyślnych rozstrzygnięć postępowań przetargowych”inwestycja powinna zostać zrealizowana terminowo, czyli do końca 2015 r.
Rzeczniczka dodała, że w nowych przetargach zmodyfikowany zostanie zakres inwestycji, które będą wykonane na poszczególnych odcinkach. W związku z tym zmieni się też przebieg tras rowerowych.
„W wielu przypadkach konieczne stało się przyjęcie takich rozwiązań, które spowodują zmniejszenie kosztów realizacji projektu. Oznacza to m.in. zrezygnowanie z budowy czy przebudowy obiektów inżynierskich, np. mostów czy kładek. Stanowią one bowiem najbardziej +kosztogenne elementy+ tras. Obiekty inżynierskie, które pozostaną w realizacji, będą objęte oddzielnymi przetargami”- zaznaczyła.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Aby zmniejszyć koszty budowy zmieniona zostanie m.in. technologia wykonania tras, uproszczone zostaną też procedury projektowe i wykonawcze. Podkarpackie ścieżki rowerowe mają być częścią trasy, która połączy pięć wschodnich województw.
Cała rekreacyjna trasa rowerowa, łącząca województwa: warmińsko-mazurskie, podlaskie, lubelskie, świętokrzyskie i podkarpackie, będzie mieć blisko 2 tys. kilometrów. Łączny koszt projektu 'Trasy rowerowe w Polsce wschodniej’ przekracza 274 mln zł. Z tej kwoty 85 proc. stanowi dofinansowanie unijne. Cała trasa ma być gotowa do końca 2015 r.